Artėjant „Mados infekcijai“, jau dėliojami paskutiniai programos štrichai, o bet kurią renginio idėją ar sprendimą lydi organizatorių šūkis ir filtras: „mes nekuriam šiukšlių“. Tokia koncepcija šiemetiniame festivalyje atsispindės kiekviename žingsnyje – nuo dizainerių atrankos ir scenografijos iki ne popierinio kvietimo ir ne plastikinio šiaudelio bare.
2018-ieji buvo kertiniai metai, pagaliau pažadinę mados industrijos, kaip vienos taršiausių pramonės šakų, sąžinę. Sparčiai didėjantis visuomenės susirūpinimas ir sąmoningas aktyvumas, siekiant pakeisti liūdnas ateities prognozes dėl visuotinės taršos ir klimato kaitos, verčia susimąstyti kiekvieną. Vien pernai beveik 20-čia procentų padaugėjo vartotojų, kurie ne tik teoriškai pritaria etiškos mados idėjai, bet ir savo pasirinkimu balsuoja už konkrečių gamintojų išlikimą. Jeigu Versace mados namai visada garsėjo besaikiais ir ne visada skoningais sprendimais, pagrindinio boutique‘o interjero pertvarkymo projektas buvo įvertintas kaip vienas geriausių skaidrios ir tvarios architektūros pavyzdžių. Neatsitiktinai pati Donatella Versace šiandien kartoja, kad didžiausia prabanga tampa ateitis.
„Mados infekcija“, kaskart keldama kartelę vis aukščiau, šiemet drąsiai deklaruoja – mes nekuriam šiukšlių!! Pirmiausiai tai atsispindės pačioje festivalio programoje – podiumas tik grynuoliams. „Konkurso „Injekcija“ nugalėtojai – ne vienadieniai talentai. Šansą gauna tik gabiausi – tie, kurie tikrai eis toliau,“ – pabrėžia Sandra Straukaitė. „Pasauliui nereikia dar vienų kelnių dėl kelnių – iš 80 bilijonų kasmet pagaminamų drabužių didžioji dalis labai greit atsiduria sąvartynuose. Drabužis turi skleisti žinią, būti originalus. Iš karto turi matytis, kad tai – dizainerio darbas. Mes už idėjinę švarą be pašalinių trikdžių. Šiandien ir rytoj.“
Nešiukšlinimo koncepcija atsispindės ir renginio scenografijoje. „Buvo metų, kai paveiki scenografija diktavo scenarijų dizaineriams. Šiemet sąmoningai atsisakome bet kokių perteklinių elementų ar dekoratyvių pagražinimų, kad pirmame plane būtų tik mada. Podiumo struktūrą suformuos patys žiūrovai, kurie taps ne mažiau reikšmingais renginio dalyviais. Mažiausiai 180 metrų ilgio podiumas modeliams taps iššūkiu, bet leis iš arti pamatyti kiekvieną siūlę“, – pasakoja „Mados infekcijos“ scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.
Neatsitiktinai festivalio vizualinį identitetą patikėta kurti grafiniam dizaineriui Mindaugui Dūdėnui, kurio arkliukas – meistriškas šrifto valdymas. O juk Pradžioje buvo Žodis. „Mados infekcijos“ simbolis – kaukolė su žirklėmis, sukuria ir įrėmina formą iš begalinės raidžių matricos – tarsi nurodo, kur reikia fokusuoti žvilgsnį dideliame pertekliuje. Kryptį, kuria reikia eiti, nubrėžia ir raidžių triukšme atsirandantis tunelis, kuriuo žmogų veda ir nepasimesti ragina „Mados infekcija“, – pasakoja idėjinė festivalio vadė S. Straukaitė.
Dviejų dienų kasmetinė „Mados infekcija“ balandžio 12-13 dienomis šiemet tradiciškai vyks po Šiuolaikinio meno centro stogu.