Ilgametis lietuviškos mados prekės ženklas Savitas stilius, vertinamas Lietuvoje ir užsienyje šiemet švenčia solidų 25 – ąjį jubiliejų. Šiauliuose veikiantis prekės ženklas savo veiklą pradėjo dar 1994 m., tad lietuviškos mados metamorfozes ir besikeičiantį klientų stilių stebi jau daugiau kaip du dešimtmečius. Prekės ženklo kūrėjai kasmet imasi kūrybinių iššūkių, jungdamiesi į kolaboracijas kartu su talentingais Lietuvos dizaineriais: Virginija Arbušauskiene, Indra Dovydėnaite, Lilija Larionova, Egidijum Rainiu, Ugnė Martinaityte, ir kitais. Taip buvo sukurta ne viena unikali megztų drabužių kolekcija. Praėjus dešimtmečiui prekės ženklas retrospektyviai žvelgia į praėjusius metus ir dalinasi įžvalgomis apie lietuvių aprangoje bei mados industrijoje įvykusius pokyčius.
„Visus tuos metus Lietuvos klientės rinkosi klasikinį stilių su kiekvienam laikotarpiui būdingais niuansais, tačiau svarbiausias aspektas – vertinama elegancija ir nepriekaištinga mezginių kokybė.“ – mintimis dalijosi prekės ženklo įkūrėja Janina Sanikovienė.
Kiekvieni metai atnešė tam tikrus pokyčius lietuvių klienčių aprangoje. Pradžioje vyravo klasikinis stilius, tačiau labai dekoratyvus: išskirtinės detalės, siuvinėjimai, odos aplikacijos. Vėliau madai besikeičiant lietuvių klienčių poreikiai pakrypo į skandinaviško minimalizmo estetiką, buvo atsisakoma detalių bei norima žaisti formomis ir siluetais.
Visgi galima pastebėti, kad šiemet mados ratas sukasi ir vėl grįžta atgal, tad po truputį minimalizmą keičia noras labiau išsiskirti. Atsiranda poreikis raštams, įvairiems pynimams bei grįžtama prie dekoratyvumo. Vis dėlto mados tendencijos nėra Savito Stiliaus kūrybos pagrindas.
Prekės ženklas kuria dizainą, kuris nėra pavaldus laikui.
Mados verslas Lietuvoje nėra lengvas, tad ir įmonės kelias nestokojo iššūkių. Didžiausias prekės ženklo iššūkis buvo etapas, kada įkurti didieji prekybos tinklai bei greitosios mados atsiradimas Lietuvoje. Parduotuvės tapo pilnos madingų drabužių iš viso pasaulio, o klientai pradėjo ieškoti naujienų didžiulėje pasiūloje.
„Netekome nemažos dalies klientų, tačiau tai buvo mums didžiulė paskata mobilizuotis ir ieškoti naujų būdų kaip atgauti pranašumą konkurencingoje rinkoje“ – iššūkiais dalinosi Janina.
Didžiulė konkurencija paskatino įmonę diegti naujas mezgimo technologijas, ieškoti sprendimų dizaine bei naujų kolaboracijų. Net ir krizės metu išlaikyta nepriekaištinga kokybė padėjo ne tik išlaikyti buvusius klientus, bet ir pritraukti naujų. Nors parduotuvėse apstu pigių megztų drabužių, klientai išties vertina lietuvišką dizainą ir kokybę.
Tvarumo principai dar prieš reiškiniui tampant globalia tendencija?
Šiandieninėje pramonėje kiekviena įmonė stengiasi būti ekologiška ir sąmoninga, o tvarumo tema ypatingai linksniuojama tiek globaliajame, tiek lietuviškos mados pasaulyje.
Savito Stiliaus komanda prisipažino, kad tvarumo principais rūpinasi jau nuo savo gyvavimo. pradžios 1994 m., kol tvarumo tema dar nebuvo gausiai aptarinėjama viešajame diskurse.
Natūrali, kokybiška ir ekologiška žaliava prekinio ženklo produkcijoje visada buvo prioritetas… Kuriamas laikui nepavaldus dizainas, kuris ir praėjus dešimtmečiui išlieka aktualus, o nepriekaištinga kokybė leidžia nešioti daiktą ne vienerius metus. Drabužiai lengvai derinami tarpusavyje, tad turi išliekamąją vertę ir atspindi atsakingą požiūrį į madą.
Šiandien jubiliejaus proga Savitas Stilius pristato per dešimtmetį kurtų modelių retrospektyvą ir kviečia susipažinti su lietuviškos mados kaita.