Mada yra absoliutus inovatyvumo banginis ir niekad nesustojantis variklis: skaitmeninės parduotuvės Niujorke (be pardavėjų!) gal kiek ir peržengia „padorumo“ ribas, bet kai prakalbame apie naujus medžiagų audimo ir apdorojimo būdus, neįmanoma nesižavėti išradimais bei dizainerių išmanumu. „Technologijos daro neįtikėtiną įtaką madai visame pasaulyje,“ – sako Issey Miyake moterų linijos direktorius Yoshiyuki Miyamae.
Vienas iš naujausių dizainerio darbų – origami formomis išmuštas audinys, kurio trimatis raštas išgaunamas garų (3D Stretch Seam) ir specialaus apdorojimo pagalba, o rūbai net ir po daugkartinio skalbimo vis vien išlaiko pirmines formas. Miyamae pasakoja, kad sukurti ir pritaikyti technologijas užtruko daugiau nei metus, o prieš pristatant kolekciją buvo atliekama begalė tyrimų – kaip medžiaga reaguoja į sulankstymą, ar pakinta formos ilgiau sėdint ir panašiai. „Vis dar vykdome tyrimus. 3D spausdintuvai stipriai apriboja audinių pasirinkimą, nes daugelis linkę pasunkėti ir nėra labai patogūs vilkėti. Manau, kad atlikdami mokslinius tyrimus vieną dieną sugalvosime kažką patenkinamo ir malonaus dėvėti, o šiuo metu mąstome apie aksesuarų tokių kaip batai, gamybą, nes pats 3D spausdintuvas geriau tinka tokiems produktams gaminti.“
Pirmoji Miyake kolekcija, gimusi naudojant 3D printerius, buvo pristatyta šiemet (tai 2014-15 m. rudens-žiemos kolekcija). Šioje galite išvysti linijinius raštus, primenančius raibuliuojančio optikos paveikslo motyvus, o antroji – jau 2015-ųjų pavasario-vasaros – daugiau dėmesio atkreipė dėl savo pirmojo dešimtmečio estetikos, sumaišytos su įspūdingomis audinių formomis.