Menu
 
 

5 Kino pavasario filmai apie meną

2019 03 31  14:36  |  Aktualijos

Kovo 21 dieną startavęs jau 24 kartą vykstantis Tarptautinis festivalis „Kino pavasaris“ – tikras pavasario pranašas. Šiemet pagrindiniu jo atidarymo akcentu tapo filmas „Vasara“, prieš jam prasidedant telefonų švieselėmis buvo pagerbtas jo režisierius iš Rusijos Kirilas Serebrenikovas ir žodžio laisvė. Kad nepasiklystumėte filmų gausoje, paruošėme „Kino pavasario“ filmų sąrašą specialiai meno mylėtojams.

Vasara - Kino pavasaris

Nuotraukos – „Kino pavasaris“ archyvo ©

„Vasara“ (Summer)/rež. Kirill Serebrennikov – filmas apie laisvę

Tikriausiai nuo „Kino pavasario“ atidarymo filmo ir reikėtų pradėti. Pats režisierius Kirilas Serebrenikovas šiuo metu Rusijoje laikomas namų arešto sąlygomis už savo skleidžiamas liberalias idėjas. Filmo siužetas mus nukelia į 1980 metus, tuometinį Leningradą, kai buvo populiari roko ir popso muzika ir nebuvo išmaniųjų telefonų, o dainų tekstai smarkiai cenzūruojami. Tą vasarą susitinka trys jauni žmonės, kurių istorija taps legenda, o už lango jau pučia Vakarų dvelksmas. Šis filmas – tarsi laiko mašina į praeitį.

Matangi

„Matangi“ (Maya)/rež. Steve Loveridge – dokumentinis filmas apie drąsą

„Jei gyvenime sunku, reikia dainuoti, tada bus geriau“ – taip sako Mathangi močiutė. Mathangi „Maya“ Arulpragasam gimė Šri Lankoje, tamilų šeimoje. Kai jai buvo 9 metai, kartu su šeima pabėgo nuo šalyje vykstančio pilietinio karo ir apsigyveno Londone. Galima sakyti, kad jos muzikinį skonį suformavo kaimyno klausoma hiphopo muzika. Dabar ji žymi dainininkė. Šis dokumentinis filmas, sukurtas dainininkės bičiulio Steve. Jame susipina įvairūs sumaišyti fragmentai apie Mathangi gyvenimą, jos kelias į šlovę ir politinė kova.

Kodėl mes kūrybingi

„Kodėl mes kūrybingi“ (Why we are creative)/rež. Vaske Hermann – filmas apie kūrybą

Kodėl mes kuriame, kaip mes kuriame iš kur gimsta kūrybos jausmas ir ar jį turime visi? Galbūt kūryba yra įgyta, o ne įgimta? Ne vienas uždavėme sau šiuos klausimus. Režisierius Hermannas Vaske bando į juos atsakyti pasitelkdamas žymius žmones: muzikos, kino, mados, politikos ir religijos lyderius (jų virš 50). Juosta buvo filmuojama apie 30 metų. Visiems jiems Vaske užduoda tą patį klausimą: „Kodėl esate kūrybingas?“ Žinoma, vienintelio ir teisingo atsakymo čia nėra, tačiau kai kurių žmonių atsakymai nustebins ar ne šokiruos. Filmo režisierius yra pelnęs daugiau nei 100 įvairių apdovanojimų. „Kodėl mes kūrybingi“ patiks visiems, kurie bando prisijaukinti kūrybą ir atsakyti sau į klausimą – kodėl mes kuriame?  

Dvilypiai gyvenimai

„Dvilypiai gyvenimai“ (Non-Fiction)/rež. Olivier Assayas – filmas knygų mylėtojams

Rašytojai ir leidėjai turėtų suklusti, nes šis filmas skirtas specialiai jiems, kitaip sakant – apie jų pačių virtuvę. Filmo epicentre – paryžietis leidyklos direktorius Alenas (akt. Guillaume Canet)  ir jo santykiai su rašytojais bei naujų technologijų atėjimas į knygų skaitymą. Problemos ne tik darbe, bet ir namuose, nes santykiai su žmona (akt. Juliette Binoche) seniai atšalę. „Dvilypiai gyvenimai“ buvo nominuotas kaip vienas iš geriausių filmų Venecijos kino festivalyje. Tiks ir patiks lengvo, prancūziško kino mėgėjams.

Paryžietiškas auklėjimas

„Paryžietiškas auklėjimas“ (A Paris education)/Jean Paul Civeyrac – meilė nespalvotam kinui

Autobiografiška kino juosta kinui. Filmo premjera įvyko Berlyno kino festivalyje. Jaunuolis Etienas iš Liono atvyksta į Paryžių studijuoti kiną. Daugiau nei dviejų valandų juostoje daug scenų, skirtų ilgesnėms diskusijoms apie filmus, knygas ir egzistencijos beviltiškumą. Kino kritikai lygina šį kino filmą su Balzako ar Flauberto kūryba, kur jauni vyrai atvyksta į Paryžių pilni vilčių, kurias žada didelis miestas. „Paryžietiškas auklėjimas“ – duoklė prancūziškam kinui apie realų menininkų gyvenimą.

Festivalis „Kino pavasaris“ vyks iki balandžio 4 dienos net 19 Lietuvos miestų. Iš viso „Kino pavasaryje“ bus parodyta 170 filmų.


Komentuok:




*



Reklama