Beveik 15 metų Christian Dior mados namams vadovavęs John Galliano neteko vyriausiojo meno vadovo posto. Dėl kokių priežasčių? Šis britų kilmės dizaineris, regis, pasižymi antisemitistiniu požiūriu. Meilė Hitleriui ne tik suniokojo (arba bent jau smarkiai išklibino) J. Galliano karjerą, bet ir įtraukė jį į nesibaigiantį teismų liūną. Tačiau kokia gi yra toji paskutinė John Galliano duoklė Dior namams (skandalas iškilo vos kelios dienos prieš renginį)? Ar dizaineris trenkė durimis išeidamas?…
Kolekcija neprimena įprastos dizainerio kūrybos. Nors Galliano ir nebuvo prancūzas, tačiau visos (ar didžioji dalis) jo sukurtų kolekcijų buvo nukreiptos tiesiai į tikrojo moteriškumo šerdį. Ir štai: pastaroji ne visai tokia. Žinoma, ex Dior mados namų vadovo braižo čia esama, tačiau tai – tik prieskonis naujoje, Galliano kūrybai nebūdingoje kolekcijoje. Manekenės vilki kiek neįprastus įvairių spalvų, raštų derinius. Pristatytos kolekcijos modeliai primena baggy tipo drabužius. Kolekcija pilna aliuzijų į įvairių laikmečių epochas: pradedant kūrinių formomis ir baigiant makiažu bei šukuosenomis. Paskutinioji brito kolekcija nepasižymėjo dideliu išskirtinumu ar novatoriškumu. Vyravo rudeniškų spalvų (tai tamsios bordo, žalia, mėlyna spalvos, juoda, chaki) apdarai. Formos? Jos taip pat neypatingos: pūsti sijonai, batai virš kelių, platėjančio kirpimo paltai. Tai, ką matėme praėjusiuose sezonuose.
Kaip jau minėjau, paskutiniame John Galliano darbe Dior namams esama ir dizaineriui būdingos prancūziškos prabangos. Suknelės lengvos (šilkas), sluoksniuotos, šluojančios podiumą, o prabangius audinius puošia kailio dirbiniai. Atsisveikindamas su Dior ilgametis mados namų vadovas nepamiršo tikros, tik Paryžiui būdingos, romantikos.
Savotiškas kolekcijos neišbaigtumas kuria įspūdį, kad kolekcija buvo kuriama lyg paskubomis. Trenkė durimis ar ne, čia jau spręskite patys. Tačiau dizainerio užmojį išeiti aukštai iškelta galva puikiai atskleidė merginų elgesys ant podiumo – mimika ir kūno kalba. Kai kurie modeliai net siuntė oro bučinius auditorijai! Drąsu. Pristatymo metu muzika taip pat nebuvo liūdna, juo labiau kelianti asociacijas su atsisveikinimu ar pabaiga. Priešingai. Panaudotas garso takelis tik kėlė nuotaiką, stebint pasirodymą.
Christian Dior mados namų ateitis aiški. Laudies išmintis byloja: gera vieta ilgai laisva nebūna. (Ji tuojau pat atiteko iš Givenchy į Dior patraukusiam androginiškajam Riccardo Tisci.) Tačiau kas laukia paties genijaus? Ar tai buvo ir paskutinė Galliano kolekcija? Jei dizaineris sugebės išvengti rimtesnių bausmių už antisemitistinius viešus pasisakymus, galbūt jis sulauks kitų mados namų pasiūlymo sėsti už vyriausiojo dizainerio vairo. Kita vertus, net jei nutiktų ir taip, kad J. Galliano saulę matytų tik per grotas (ironijos ar patyčių čia ieškoti nereikia), dizaineris turėtų galybę laiko naujų eskizų piešimui.