Mados pasaulio legenda. Madam Piaggi. Neminėsime jos jaunystės, nedėstysime paeiliui biografijos posūkių, nenaršiosime po mirties priežastis. Tiesiog atiduosime pagarbą ir prisiminsime, kodėl ją žinome ir koks jos atminimas išliks mums, mados mylėtojams.
Išvaizda
Amžinai baltai nupudruotas veidas, ypatingai išryškinti skruostai, mėlyni arba juodi akių šešėliai, nurausvintas Kupidono linkis, mėlynų plaukų banga ir miniatiūrinė klouno kepurė.
,,Kiekviena suknelė pasakoja istoriją. Aš labai rūpinuosi savo išvaizda: niekur neišeinu be makiažo, niekada nedėviu to paties drabužio du kartus viešumoje“ – Anna Piaggi.
Anglija
Anna Piaggi gyveno Londone ankstyvaisiais 1960 metais. ,,Londonas mane išmokė, kaip priimti tradicines mados idėjas ir jas apsukti savaip. Italijoje mes deriname rankines ir batus, bet Londone tu gali dėvėti tiesiog bet ką! Būtent šis miestas suformavo mano stilių ir mados mąstyseną. Už tai jį ir myliu.“
Karlas Lagerfieldas apie grafišką apetitą
,,Ji rengiasi taip, kaip aktorius ruošiasi vaidmeniui. Anna – puiki atlikėja, dar daugiau – ji savo pjesės režisierė.“
Savo karjeros metais Anna Piaggi tapo mūza daugybei dizainerių, tačiau įsimintiniausia draugystė ją siejo su Karlu Lagerfeldu sėkmingosiomis dizainerio dekadomis – 1960 ir 1970 metais. Glamūro dešimtmečiais.
Kai ji sutiko poną Lagerfeldą, kuris tuo metu kūrė Chloe mados namams, Anna vilkėjo įspūdingą Ossie Clark suknelę, kurią Karlas iškart atpažino. Ilgus metus jis piešė Piaggi aprangą ir net išleido jai skirtą eskizų knygą.
Savaitgalio išvykoms su Karlu Anna pasiimdavo keletą lagaminų su drabužiais ir aksesuarais: tai buvo vintažiniai, aukštosios mados drabužiai, senovinės jojiko kelnės, atkapstytos Chelsea turguje, sportinės kelnės moterims dar iš karaliaus Edvardo VII laikų (1901-1910 metai), kurias Anna perdažė blizgančia juoda spalva ir, žinoma, drobinė pelerina, kuri savo kelionę po pasaulį pradėjo kaip kostiumo detalė Igorio Stravinskio ,,Ugnies Paukštėje“, Les Ballets Russes pasirodyme.
Manolo Blahnik apie italę
,,Anna – tai vienintelė autoritetinga suknelių vienuolė, likusi pasaulyje.“
,,Neįtikėtinai, nesuvokiamai šiuolaikiška“.
Stephen Jones skrybėlės
Piaggi tvirtino, jog nuo pat 1980-ųjų ji niekad nebepaliko namų be skrybėlės. Moteris mėgdavo sakyti: ,,mano kepurės – tai mano augintiniai. Aš jaučiuosi gerai, jei dėviu gerą skrybėlę“. Dažniausiai ji dėvėdavo Stefano Jones kūrinius.
Antonio Lopez
1981-1983 metais Anna Piaggi dirbo žurnalo Vanity vyriausia redaktore, kurio viršelius neretai iliustruodavo mados piešimo žvaigždė Antonio Lopez.
Alfa Castaldi
Anna Piaggi, dirbdama vertėja vienoje žiniasklaidos agentūroje, įpusėjus praeitam šimtmečiui, susipažino su fotografu Alfa Castaldi. Šis bendradarbiavo su italų Vogue leidiniu ir būtent Castaldi supažindino Piaggi su mados industrija. Jie susituokė 1962 metais ir dirbo kartu iki pat 1995-ųjų – Castaldi mirties.
Skaičiai
Anna Piaggi publikavo daugiau nei 7000 straipsnių. 2006 metais Victoria ir Albert muziejaus Londone kuruota paroda, dedikuota Piaggi stiliui, sulaukdavo 4000 lankytojų per savaitę. Parodoje eksponuotos net 265 poros batų, 932 skrybėlės, 2865 suknelės, 31 plunksnų boa, 29 vėduoklės ir 24 prijuostės.
Pripažinimas
Dėl savo išskirtinio stiliaus Piaggi ne tik vadinta ,,pankų močiute“ – jos vardas puikuojasi ir įvairiuose įtakingiausių aprangos diktatorių sąrašuose.
Mados renginys neprasidėdavo, kol nepasirodydavo Piaggi. Redaktoriai ir fotografai visad jos laukdavo ir skirdavo vietą pirmoje eilėje, nes Annos pasirodymas garantuodavo įspūdingą renginio pradžią. Nebent ji dėvėdavo milžinišką skrybėlę – tada ponia Piaggi pasirodymą stebėdavo iš užkulisių, kad vaizdo neužstotų kitiems svečiams.