Ne kasdien mums tenka pristatinėti stambias ir „wow“ efektą turinčias naujienas. Ypač, kai kalbame apie vietinę madą, kuri – ne paslaptis – nėra nei didelė, nei sena ir vešinti. Tačiau ji – įvairialypė ir pilna potencialo. Ir tai nusprendė parodyti Agnes Flick-Vyšniauskienė, įvaizdžio dizainerė ir stilistė, o dabar – dar ir mados vakarų „Fashion Date“ įkūrėja ir organizatorė.
Pirmieji Lietuvoje tokio formato mados vakarai kviečia ne tik sužinoti apie madą, bet ir užduoti visus rūpimus klausimus. Šių vakarų metu, pasak sumanytojos, norima atskleisti mados industrijos gylį ir įvairovę. „Fashion Date“ renginių ciklo tikslas – parodyti, jog mada – tai ne tik paviršutiniškos žinios apie šio sezono tendencijas. Mada – taip pat domėjimasis istorija, skirtingais menais, psichologija ir aibe kitų dalykų!
Kiekvieno „pasimatymo su mada“ metu neįpareigojančioje ir malonioje aplinkoje bus pateikiamos žinios iš mados industrijos, įvairios praktinės grožio industrijos gudrybės ir pamokos. Grožiui (beauty) skirtoje dalyje bendradarbiaujama su „Gafaro“ makiažo studijos specialistais. Ne tik žinios, bet ir visuma svarbi, ir tai bus akivaizdu nuo pirmųjų „Fashion date“ žingsnių. Aplinka, kurioje bus kalbama apie madą, rūpinsis floristė Inesa bei „Provanso kvapai“ – tad svečiai gali tikėtis ne tik gyvų gėlių dekoracijų, kvapų aromatų, bet ir staigmenų bei dovanų. Būtent – pats svarbiausias dalykas tas, kad šie renginiai – ne slapti, o į juos patekti galės bet kuris norintis ir madą mylintis žmogus.
Kas trečias vakaras bus skiriamas „praktikai“ ir pristatys po svečią, papasakosiantį apie savo karjeros istoriją. Tai bus žinomi žmonės iš įvairiausių mados industrijos sričių: prekinių ženklų įkūrėjai, dizaineriai, mados fotografai, mados žurnalų redaktoriai, modeliai ir kiti. Taip dalyviams bus suteikiama reali galimybė pabendrauti su profesionalais bei gauti atsakymus į sau rūpimus klausimus. „Juk gal kažkas iš dalyvių kaip tik planuoja ar turi svajonę dirbti mados versle ir tiesiog nežino, nuo ko pradėti“ – tokia idėja vadovaujasi organizatoriai. O kur dar tas networkinimas ir naujos, vertingos pažintys…
Kviečiame pasiskaityti interviu su Agnes Flick-Vyšniauskiene – „Fashion Date“ sumanytoja:
Kiek laiko rutuliojosi „Fashion Date“ vakarų idėja? Kiek laiko užtruko ją įgyvendinti?
Na, jei atvirai, ši idėja užgimė greitai ir netikėtai. Susilaukus vaikelio, mano požiūris į laiko planavimą visiškai pasikeitė. Pradėjau vertinti kiekvieną laisvą minutę ir atsirado didžiulis vidinis noras šį laisvą laiką leisti turiningai. Paanalizavus dabartinę Lietuvos rinką, susijusią su mados renginiais, pastebėjau, jog šiuo metu egzistuoja arba kvalifikacijos kėlimo kursai, kuriems dėl kelių dienų trukmės reikia rimtai ir iš anksto susidėlioti savo dienotvarkę, arba tai yra uždari mados vakarėliai ar vienkartiniai pristatymai, kurie ne visiems norintiems yra pasiekiami. Taip gimė idėja suorganizuoti reguliarius 2 valandų mados vakarus, kurie savo turiniu lyg ir primena seminarus, tačiau dėl savo jaukios ir neįpareigojančios aplinkos leis dalyviams atsipalaiduoti ir su draugais ar bendraminčiais prie vyno taurės gerai praleisti laiką.
Papasakokite, kaip atsidūrėte ten, kur šiandien esate?
Kiek save pamenu, nuo pat mažens domėjausi mada. Kaip dabar atsimenu mamos turimus mados žurnalus, kuriuos nuolatos vartydavau ir perpiešdavau, modelius bei jų aprangą. Tačiau greit pajutau, jog kurti rūbus, tapti dizainere – ne man. Viduje tarsi ir nusiminiau – tuo metu mano supratimas apie mados industrijos „platumą“ buvo gana siauras. Pamaniau, jog jei ne drabužių dizaino kūrimas, tuomet mados pasaulyje man vietos nėra. Juokinga, kai dabar pagalvoju… Baigiau visai kitus mokslus ir ilgą laiką dirbau visiškai ne su mada susijusioje srityje. Tačiau visas mano laisvalaikis ir toliau buvo nukreiptas į mados pasaulį ir į gilinimąsi į jį. Po tam tikro laiko, susikaupus žinioms, pradėjau rašyti straipsnius skirtingiems mados žurnalams, dirbau fotosesijose kaip stilistė, taip pat konsultavau privačius klientus stiliaus klausimais. Na, o dabar atėjo laikas organizuoti mados vakarus „Fashion Date“ (šypsosi). Jais taip pat noriu parodyti skirtingas savirealizacijos galimybes visiems, norintiems atsidurti mados versle, ko man savo metu labai trūko ir nebuvo jokios galimybės su kuo nors pasikonsultuoti.
Kaip manote, kokie yra trys mados istorijos faktai, kuriais šiandien galime džiaugtis?
Džiaugtis galime labai daug kuo, tačiau jei reikia išskirti 3, tuomet:
1. 1947 m. Ch. Dioro „Corolle“ kolekcija, dar geriau žinoma kaip „New Look“. Ne atsitiktinai pirmasis „Fashion Date“ vakaras ir yra skiriamas Dioro istorijai.
2 .Sonia Delaunay ir jos raštų kūryba audiniams.
3. Hipių subkultūros atsiradimas, kuris įnešė įprotį mūsų aprangoje maišyti skirtingus stilius – dabar tapęs kaip savaime suprantamas dalykas.
Kokiais kriterijais vadovaujantis buvo atsirenkami kviestiniai svečiai „Fashion Date“ vakarams? Kuo jie ypatingi ir kodėl su jais (jų istorijomis) verta susipažinti?
Kaip jau minėjau, šių vakarų tikslas yra taip pat atskleisti ir parodyti mados „gylį“ ir „plotį“. Dėl to pasirinkti svečiai bus iš skirtingų mados industrijos sričių – tai pagrindinis kriterijus. O jie ypatingi savo sėkmės istorijomis ir pasiekimais profesinėje veikloje.
Pirmasis mūsų svečias yra Julija Vežauskaitė-Žižė, prekinio ženklo „Wear Mad By July“ įkūrėja. Tikriausiai pastebėjote, jog šiuo metu Lietuvoje labai išpopuliarėjo savo, asmeninio prekės ženklo kūrimas, tačiau ne visi gali pasigirti tokiu neblėstančiu populiarumu ir žinomumu, kaip Julijos WMBJ. Kokia Jos paslaptis? Visa tai – mados vakaruose „Fashion Date“… (šypteli Agnes).
Jūsų mėgstamiausias drabužis?
Švarkas.
Kokiais filmais žavitės?
Kadangi užaugau profesoriaus ir aktorės šeimoje, kinas ir teatras mane lydėjo nuo ankstyvos vaikystės. Žaviuosi labai skirtingais filmais. Dažnai nutinka taip, jog filmas mane sužavi ne tiek savo turiniu, bet nuostabia ir įdomia kostiumų stilizacija ar personažų charakteriais. Šiuo požiūriu išskirčiau šiuos filmus: „Breakfast at Tiffany’s“, 1961 m.; „8 Femmes“, 2002 m.; „Memoirs of a Geisha“, 2005 m.; „Marie Antoinette“, 2006 m.
Lietuvoje mados sritis – nedidelė, savita, bet savotiškai žavi. Kokius privalumus galėtumėte išskirti?
Kaip privalumą galėčiau išskirti Lietuvos kūrėjų sugebėjimą sukurti paprastus, tačiau genialius sprendimus. Manau, tai nulemia būtent tas siaurumas, kuris nuolatos ir verčia su ribotom galimybėm sukurti kažką įdomaus ir kitokio. Kai, pvz., šiais metais pirmą kartą atstovai iš Lietuvos dalyvavo tarptautinėje kūrybinio verslo taurėje, Kopenhagoje, „March Design Studio“ pristatė stilingus atšvaitus ir taip pateko į geriausiųjų 16-tuką. Pasirodo, tai yra vieninteliai sukurti tokio minimalistinio stiliaus atšvaistai-aksesuarai. Tokiais pasiekimais galime tik džiaugtis!