Paroda Absoliuti tekstilė (kuratorė E. G. Bogdanienė) – tai tekstilės virsmai istorijoje ir istorijos atvaizdas tekstilėje, siekis Lietuvos tekstilės meną įvertinti istorinių, socialinių, ekonominių ir kultūrinių pokyčių kontekste. Lietuvoje, supamoje ambicingų kaimyninių valstybių ir šimtmečiais siekusioje valstybingumo, menas visuomet buvo reikšminga nacionalinio ir asmeninio tapatumo raiškos forma. Parodos Absoliuti tekstilė kolekcijos darbuose tiesiogiai arba asociatyviai atskleidžiama aplinka, dariusi įtaką istorinei ir kultūrinei Lietuvos raidai.
Atgavus nepriklausomybę Lietuvos tekstilės menininkai, įvertinę pasikeitusią ekonominę padėtį, vieni pirmųjų kritiškai permąstė naujos aplinkos iššūkius ir prie jų prisitaikė, drąsiai keitė sovietmečiu susiformavusius tekstilės meno sampratos stereotipus, įsitraukė į tarptautines kūrybos ir organizacines veiklas. Šiuo metu tekstilės menas vystosi kaip gyvas, kintantis organizmas, reaguodamas į pokyčius ir pergalvodamas ilgaamžes tradicijas.
Tai, kad Lietuvos tekstilė yra viena perspektyviausių šiuolaikinių meno industrijų sričių, byloja tarptautinės KAUNO bienalės populiarumas. Ši vienintelė tokio masto periodiškai vykstanti paroda pritraukia didžiulį tarptautinių dalyvių skaičių, apie ją plačiai rašo vietinė ir užsienio spauda. Taip pat žinoma ir jau daugiau kaip 20 metų Vilniuje vykstanti tarptautinė mažosios tekstilės bienalė. Šių projektų sėkmė paskatino menotyrininkų susidomėjimą šia medija, ypač naujų tekstilės galimybių ir formų plėtote.
1945–1990 m. (sovietinio laikotarpio) kolekciją sudaro dvi dalys – pokario ir okupacijos metais sukurti darbai ir 1970–1991m. moderniosios monumentalios tekstilės kolekcija. Taip pat eksponuojama nedidelė tekstilės dizaino kolekcija, fragmentiškai pasakojanti apie Lietuvos pramoninės tekstilės vystymąsi.
1991–2014 m. darbai rodo pasikeitusį požiūrį į tekstilės meną; jis tapo integralia šiuolaikinio meno dalimi.
Paroda Absoliuti tekstilė Taikomosios dailės muziejuje veiks iki 2015 m. gegužės 31 d.