Menu
 
 

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

2015 04 01  20:42  |  Aktualijos

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Andrius Burba

Kovo 27–28 d. jau 17-ąjį kartą vykęs mados festivalis „Mados Infekcija“ šiemet pristatė 16 skirtingų kūrėjų kolekcijų. Tarp jų – daugiau  nei pusę naujų debiutuojančių mados vardų ne tik iš Lietuvos, bet ir Latvijos, Vokietijos, Rusijos, Prancūzijos, Belgijos.

Viso festivalio metu kūrėjai buvo itin vieningi ir laikėsi iš esmės artimų stilistinių idėjų. Daugumoje kolekcijų neišvengiamai dominavo sportinio stiliaus apraiškos arba nežymūs jo elementai. Taipogi dar viena pastebima ant podiumo vyravusi tendencija – stipriu konceptualumu bei nekomerciniu įvaizdžiu pasižyminčios kolekcijos.

Pirmąją dieną savo kolekcijas pristatė 8 dizaineriai: Lina Gudanavičiūtė, Laura Dailidėnienė, duetas „PURE?“, Ugnė Martinaitytė, Monika Pranckaitytė, Santa Aulmane (Latvija), Mari Butenko (Rusija), Sandra Straukaitė. Pirmos dienos vakarą, kaip ir buvo galima tikėtis, tiek savo idėja, tiek jos išpildymo forma stiprias kolekcijas pateikė „Mados Infekcijoje“ ne pirmus metus dalyvaujančios Laura Dailidėnienė, Lina Gudanavičiūtė, Sandra Straukaitė bei netikėtai sužibusi „Injekcijos“ nugalėtoja Monika Pranckaitytė. Tačiau pastarosios dizainerės kolekcija „F8” paliko kiek dvejopą įspūdį. Akį džiugino puikūs spalvų deriniai, išbaigtumas, konstrukcijos. Nors pasak M. Pranckaitytės, „F8“ perteikia plastinės chirurgijos, kaip eksperimentavimo su kūnu priemonės idėją, tačiau ši tema buvo atskleista… ne iki galo ją atskleidžiant, kai kuriuose modeliuose panaudojant, pavyzdžiui, raištelius nugaroje – kaip užuominą į ligoninės aprangą.

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Andrey Motorichev

Po „OHMY“ ženklu besislepianti Ugnė Martinaitytė šį kartą pristatė heroiškumo sąvokos inspiruotą kolekciją. Tačiau joje nepamatysite įprastų superherojų. Priešingai, jaunoji kūrėja manipuliuoja subkultūrų įvaizdžiais, gatvės mados elementais, saikingumu. Kartu ji puikiai derina komercinę ir meninę kolekcijos puses. Tiesa, kai kurie modeliai, dekoruoti „OHMY“ logotipais, priminė prieš porą metų „Mados Infekcijoje“ dalyvavusio Asger Juel Larsen pankų subkultūros įkvėptą kolekciją. Tuo tarpu jau daug kam puikiai atpažįstamas duetas „PURE?“ palietė ekologijos ir tirpstančių ledynų temą. Gaivių spalvų, lengvų sportinių audinių bei faktūrų kontrastų pasirinkimą Ana Romanova ir Dovilė Cibulskaitė pristatė universalios paskirties drabužiais. Tačiau „PURE? 02“ kolekcija išsiskyrė ne tik kokybiškumu, bet ir mažesniu modelių skaičiumi, lyginant su kitų dizainerių kolekcijomis.

„Injekcijos“ nugalėtoja Santa Aulmane pristatė nostalgija vaikystei bei žaislams alsuojančią kolekciją „Unpacked“, derindama perregimus audinius, mezginius, lėlės įvaizdį bei ryškius akcentus, animacinių personažų motyvus bei… modelį–instaliaciją, kuriame buvo įmontuota permatoma dėžutė su jos viduje esančiu pliušiniu žaislu, primenančiu momentą, kuomet vaikas negali gauti norimo žaislo. Nustebino Sandros Straukaitės kolekcija „6 pojūtis“. Nors ji iš esmės išlaiko gerai atpažįstamą braižą, tačiau šį kartą S. Straukaitės įkvėpimo šaltiniu tapo ne Azija, bet britiškoji kultūra: languoti raštai, tvidas, auliniai guminiai botai.

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Andrey Motorichev

Panašu, kad visi su nekantrumu laukė Kristinos Kruopienytės kolekcijos „MONK“, kuri pradėjo festivalio antrąją dieną. Ir iš tiesų, dizainerė nenuvylė. Įkvėpta rytų kultūros,  asketiškumo, o kartu ir gyvenimo technologijų apsuptyje, K. Kruopienytė ant podiumo pristatė sodrių spalvų, vilnos, šilko ir naujų technologijų audinių modelius – visa tai, kas telpa į modernios, kiek urbanizuotos klasikos įvaizdį.

O štai radikaliai kitokias kolekcijas parodė „Injekcijos“ konkurso nugalėtojos Lina Elementaitė ir Monta Apsāne iš Latvijos. Pastaroji dizainerė, kaip ir duetas „PURE?“ ar Liucija Kvašytė, analizavo ekologijos bei kontakto su mus supančia aplinka klausimą. M. Apsāne yra sukūrusi ne vieną maudymosi kostiumėlių kolekciją, o jos naujoji kolekcija „Captured“ buvo atskleista daugiau per vizualumą (galbūt tai jos studijų – vaizdo komunikacijų – įtaka) nei per kirpimus, kurie buvo itin asketiški ir paprasti. Kita vertus, netradiciniai sprendimai, permatomi audiniai bei detalės, išryškinančios tai, kas paprastai turėtų būti pridengta, sukėlė nemažą publikos reakcijų bangą. Tuo tarpu L. Elementaitės kolekcija „Aplinkos atspindžiai“ stebino skulptūriškumu, monumentalių, aiškių bei aptakių formų deriniais, o ypatingai – veidrodiniais atspindžiais, kurių žavesį padėjo išryškinti specialus apšvietimas. Kolekcijoje netrūko nei elegantiškų ir prabangių suknelių, nei labiau idėjinę vertę turinčių modelių. Vis dėlto stebint kolekciją, iškilo klausimas, ar taip įspūdingai spindintys drabužiai patraukliai atrodytų ir dienos šviesoje.

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tomas Šimkus

„Mados Infekcijoje“ būta ir tikrų kantrybės išbandymų. Sandrine Philippe iš Prancūzijos kolekcija „FW15-16 Black Hypothermia“ buvo tokia pat ilga kaip ir jos pavadinimas. „Atiduodama duoklė praeities ir dabarties evoliucijai“ – taip dizainerė įvardina savo kolekciją. Iš tiesų, pirmieji modeliai pasirodė verti dėmesio, ypatingai vyriški masyvūs kailiniai paltai, rankų darbo odos modeliai, dark romantism įvaizdis ir jo vientisumas. Nors S. Philippe naudoja daug rankų darbo, o kiekvienas modelis pasižymi preciziškumu, tačiau sėkmingam kolekcijos pristatymui pakenkė pernelyg didelė gausa modelių, monotoniška muzika, slogi nuotaika ir… nepagarbūs publikos šūksniai. Dizainerės kūryba turėtų būti įvertinta tinkamiau, tačiau, regis, daugumai toji evoliucija, plėtojama kolekcijoje, per ilgai užsitęsė.

Septynioliktoje „Mados Infekcijoje“ pristatyta daug kolekcijų, pasirodė daug skirtingų kūrėjų. Norėtųsi apie kiekvieną iš jų papasakoti kuo daugiau. Netrūko įdomių, stebinančių ir keliančių žavesį idėjų ir įvaizdžių. Nors stipriausias ir labiausiai idėjiškai išgrynintas kolekcijas pristatė festivalio „senbuviai“, buvo ir džiugių debiutų. Panašu, kad po truputį, „Mados Infekcijoje“ jau daug metų dalyvaujantys kūrėjai savo vietas užleidžia jauniesiems dizaineriams, kurių šiemet buvo kur kas daugiau nei praėjusiais metais. Taipogi, galbūt pastarasis įvykis lėmė ir tai, kad šiemet ant podiumo karaliavo labiau konceptualumu nei komerciniu įvaizdžiu paremtos kolekcijos. Ar festivalis pamažu keičia savo įprastą veidą ir ieško naujų išraiškos būdų?

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tomas Šimkus

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tautvydas Stukas

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Almantas Mickus

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Andrius Burba

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Andrius Burba

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tautvydas Stukas

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tautvydas Stukas

„Mados Infekcija‘15“: nauji vardai ir odė konceptualumui

Nuotrauka: Tautvydas Stukas


Komentuok:




*



Reklama