„Mados infekcija“ metus skaičiuoja drąsiai, jubiliejų švęs su muzika! Susitikimo vietos pakeisti negalima – balandžio 13–14 dienomis Šiuolaikinio meno centras virs Vilniaus mados meka. Jei dažnas manosi mintinai žinąs kelią iki podiumo, šiemet būkit budrūs, kad Deividas Linčas nepakištų kojos. Spalvų kodas – raudona – puoškis taip, kad nesusilietum su sienom!
„Mados infekcija“, šiemet mados mylėtojams ruošianti jau dvidešimtą festivalį, įkvėpimo semiasi nenuspėjamoje Deivido Linčo kūryboje. Jis tapo, fotografuoja, kuria muziką, skulptūras, instaliacijas – dėl ypač plataus interesų lauko, o gal dėl stebuklingos galios idėjų semtis pačiose netikėčiausiose vietose, jo kūryboje apstu mistikos ir nepaaiškinamų reiškinių. Kaip pats yra pasakęs: idėjos yra kaip žuvys – jų nereikia gaminti, jas reikia pagauti.
„Sulaukti solidžios festivalio sukakties yra pakankamai mistinis reiškinys, o šiemet ir data susiklostė simbolinė. Nesame prietaringi, tačiau visuomet pastebime tai, kas vyksta aplink ir pateikiame savo įvykių versiją. Festivalio lankytojai išvys net 16-ka skirtingų versijų, kaip mada reaguoja į pasaulyje vykstančius reiškinius – tiek kūrėjų sulauksime šiemet. Didžiuojamės, kad „Mados infekcija“ visuomet koja priekyje ir kad prie mūsų viruso jungiasi drąsūs ir nenuspėjami Lietuvos ir Europos dizaineriai“, – pristatydama jubiliejinę programą sakė festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Šalia festivalio – renginys mados profesionalams
Jubiliejinė „Mados infekcija“ šiemet plečia festivalio veiklą ir pirmą kartą organizuoja „Mados inventorizaciją“ – renginį profesionalams, skirtą plėtoti mados industrijos ir verslo sektoriaus bendradarbiavimą, pritraukti potencialių užsienio partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį. „Lietuva turi nemažą tarptautinį žinomumą tarp mados industrijos profesionalų kaip šalis, kurioje kokybiškai gaminama, tačiau jai vis dar labai trūksta žinomumo kaip šaliai, kurioje talentingai kuriama. Sulaukti pripažinimo po vieną – labai sudėtinga ir tik nedaugeliui tai pavyksta pasiekti savarankiškai, todėl tikimės suburti kritinę masę ir ilgainiui turėti renginį, kuris taptų unikalia mados verslo skatinimo platforma,“ – apie „Mados inventorizacijos“ misiją pasakoja Sandra Straukaitė.
2 dienos, 16 kolekcijų, 5 šalys
Festivalyje, kaip ir kasmet, naujausia savo kūryba dalinsis „Mados infekcijos“ profesionalai, garsūs šalies dizaineriai – Laura Dailidėnienė, Diana Paukštytė, Lina Gudanavičiūtė, Ieva Daugirdaitė ir Sandra Straukaitė.
Šiemet „Mados infekcijoje“ – kaip reta gausu svečių iš užsienio. Festivalyje savo kūrybą pristatys Klaudia Markiewicz iš Lenkijos, asmeninį mados ženklą „One Wolf“ kurianti dizainerė Agnesė Narnicka iš Latvijos, jaunimo mados vandalai – „Haervaerk“ – iš Danijos ir charizmatiškasis Federico Cina iš Italijos.
Kasmetiniame konkurse „Mados injekcija“ kelialapį ant didžiojo podiumo praėjusį rudenį pelnė trys stipriausieji, o „Mados infekcijoje“ savo kolekcijas pristatys dvi konkurso laureatės – lietuvių dizainerė Rūta Lendraitytė ir latvė Iveta Vecmanė, kurios savo brandžiomis idėjomis ir unikaliu kūrybiniu braižu gali nustebinti ne vieną mados žinovą.
Žiūrovai galės įvertinti ir daugiau jaunų, nuosekliai kūrybinę veiklą tęsiančių ir mados virusą sėkmingai skleidžiančių dizainerių. Kolekcijas parodys buvę „Injekcijos“ finalininkai – tvarios mados duetas „Upcycled by LT X Thom Bara“,„Ohmy“ įkūrėja Ugnė Martinaitytė, šiemet su Aida Einore kolaboruojanti Morta Nakaitė ir Viktorijos Rosenberg bei Pauliaus Leono bendros kūrybos projektas „Leonsenberg“.
Lyčių stereotipus laužantis „Mados infekcijos“ kastingas
Tam, kad jubiliejinį „Mados infekcijos“ podiumą papuoštų naujausi kūrėjų darbai, ne mažiau svarbu yra ir drąsiai žingsniuojantys modeliai. Skaičiuojama, kad šiemet dizaineriai tikisi savo kolekcijoms atsirinkti daugiau kaip 300 modelių.
„Festivalio kastinge visuomet laukiame ne tik modelio darbą išmanančių profesionalų, bet ir drąsių, savimi pasitikinčių vaikinų ir merginų, kurie nebūtinai atitinka įsivaizduojamus modeliams keliamus reikalavimus. „Mados infekcijos“ dizaineriai kiekvienais metais turi netikėtų lūkesčių savo modeliams, tad kartais jų pasirinkimai nustebina ir mus, jo organizatorius, ir kastingo dalyvius. Laukiame visų, kurie jaučia, kad galėtų podiumui suteikti įdomių atspalvių“, – kviečia festivalio prodiuserė Renata Mikailionytė.
Kiekvienais metais kastingas sulaukia per 1000 norinčiųjų patekti ant didžiojo podiumo, tad renginio dieną organizatoriai pasirūpina, kad atrankų procesas būtų smagus nuotykis. Šiemet kastinge apsilankys specialus svečias – „X Faktoriauje“ šokiravęs ir žavėjęs Tomas Alenčikas-Alen Chicco. Kosmetikos kompanija „Avon“, kastinge tradiciškai pristatanti naujausias makiažo mados tendencijas, šiemet meta iššūkį ekstravagantiškajam atlikėjui ir kviečia makiažą susikurti pačiam.
„Infekcijos kastingas“ vyks kovo 24 dieną, šeštadienį, 12 val., prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ I-ame aukšte.