23-ioji „Mados infekcija“ žiūrovus pasitiko neįprasta tyla erdvėje. Turbūt tai vienintelis madų šou, kurio metu modeliai šimto metrų ilgio podiumu žygiavo visiškoje tyloje, tik metronomui monotoniškai mušant taktą. Industrinė taksi parko erdvė virto charakteringu fonu 9-ioms ryškioms kolekcijoms – nauji vardai stipriai žengia į rampų šviesą.
Šeštadienį praūžusios „Mados infekcijos“ įžanga tapo specialiai iš Italijos atvykusio madų kalvės – Polimodos mados instituto – direktoriaus Massimiliano Giornetti ir dėstytojos Marijos Popadničenko išskirtinis paskaitų ciklas. „Iš karto įstrigo pirmoji M. Giornetti mintis, kad šiandien svarbiausia įsigilinti į save, o ne sekti kitais. Kaskart sau primenu, kad „Mados infekcija“ ir užgimė kaip protestas prieš komercinį diktatą, kai mums, dar visai jauniems dizaineriams, kas nors vis bandydavo primesti savas tiesas. Perfrazuodamas Hamleto monologą M. Giornetti klausia – kas nugalės: noras parduoti ar vis dėlto svajoti, kurti verslą ar meną? „Mados infekcija“ renkasi nesustoti. Kai matai, kad jaunieji dizaineriai turi idėjų, o kai kurie tą patį vakarą prakalbo apie naujas kolekcijas, jauti, kad festivalio podiumas jiems – vertybė“, – pasakoja festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Programos branduoliu tapo jaunosios kartos dizaineriai: Saimonas Tartenis, Vaida Voraitė. Konkurso „Injekcija“ nugalėtojų desantas: Liepa Aliukaitė ir Adelė Burokaitė, italas Domenico Orefice, Valerie Armas iš Ispanijos, Tauri Västrik iš Estijos. Naujausias kolekcijas pristatė publikai gerai pažįstama Morta Nakaitė ir S. Straukaitė, iki šiol nepraleidusi nė vieno „Mados infekcijos“ podiumo.
Trijų tūkstančių kvadratinių metrų erdvė žiūrovus pasitiko spengiančia tyla, muzika – kiekvieno žiūrovo ausinėse. Sunkiausias darbas teko modeliams, kuriems pataikyti į taktą padėjo tiksintis metronomas. Apvalus skaičius tarsi užkoduotas taksi parko erdvėje: čia, kur per valandą buvo sulaukiama apie šimtą taksi iškvietimų, tiek pat modelių žygiavo šimto metrų ilgio podiumu.
Didžiausiu scenografijos įkvėpimu tapo unikalios erdvės architektūrinė tektonika, kuriai nereikėjo jokių pridėtinių dekoracijų. Tad itin svarbi tapo šviesos architektūra, kurią projektavo teatrinio apšvietimo asas Eugenijus Sabaliauskas. „Žiūrovui buvo sunku atskirti, kurie elementai invaziniai, nes bet kokius objektus erdvė iš karto asimiliuoja. Tepalo balos – aliuzija į pirminės pastato funkcijos pėdsakus grindinyje, kuris iki šiol išmargintas padangų viražų piešiniais. Kai kas iš karto įsitikino – balos tikrų tikriausios, tik lietos iš 180-ties laipsnių įkaitintos smalos“, – apie meninius eksperimentus pasakoja „Mados infekcijos“ scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.
23-ioji „Mados infekcija“ tik vienam vakarui atvėrė Vilniaus taksi parko vartus. „Daugelį ši erdvė taip užbūrė, kad jau klausia: o kur kitais metais? Pasirodo, tapome savotiškais Vilniaus erdvių atradėjais. Ir tai visai natūralu, nes mada ir miesto šurmulys – neatskiriami poliai“, – sako S. Straukaitė.
Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.