Artūro Areimos teatras, prieš dvejus metus iš miesto centro persikėlęs į miegamąjį Baltupių rajoną, vis daugiau dėmesio skiria veikloms, kurios skatintų Vilniaus miesto centro ir aplinkinių, miegamųjų rajonų gyventojų susidomėjimą įvairiais scenos menais bei ugdytų jų kultūrinį sąmoningumą. Artūro Areimos teatras yra vienintelė šiame ir aplinkiniuose rajonuose įsikūrusi kultūrinė įstaiga, aktyviai ir reguliariai vykdanti profesionalius viešų meno kūrinių pristatymus. Šalia jau įgyvendintų ir rengiamų įvairių sričių projektų, Artūro Areimos teatras savo erdvėje pristato dar vieną meno sritį – muziką.
„technē“ (graik. k. τέχνη – meistriškumas – menas – amatas) – tai 3 dienų muzikos/eksperimentinio meno festivalis, kurio pagrindinė idėja ir tikslas – supažindinti klausytojus bei žiūrovus su visiškai tarpusavyje skirtingomis muzikos kūrimo ir atlikimo formomis, žanrais, plėsti požiūrį į muziką, į jos suvokimą, supažindinti klausytojus ir žiūrovus su šiandieninės muzikos raiškos galimybėmis, alternatyvios/eksperimentinės muzikos kūrimo bei atlikimo technika, jos specifika.
Festivalis „technē’21“ debiutuoja 2021 m. lapkričio 26-28 d. Artūro Areimos teatro erdvėje, Baltupiuose. Festivalis pristatys keturis eksperimentinės muzikos kūrėjus, išsiskiriančius savo muzikos kompozicijos technikomis, kuriamos muzikos stiliais bei atlikimo būdais. Festivalio metu įvyks kompozitoriaus Andriaus Kairio paskaita apie matematines savybes įvairiose muzikos srityse.
Festivalio atlikėjai/kūrėjai: Andrius Kairys, Monika Poderytė, Simonas Nekrošius, Kajus Sabaliauskas.
Festivalio „technē“ programa
Lapkričio 26 diena, 20 val.
Khørd
„De.composition“
Trukmė – 90 min.
Kajus Sabaliauskas – muzikos prodiuseris, didžėjus, kuriam artimas eklektiškas sintezatorių skambesys. Pirmąkart susidūręs su plokštelėmis dar vaikystėje, šis garso menininkas aktyviai domisi tiek šiuolaikine, tiek XX amžiaus elektroninės muzikos scena bei jos atstovais, o savo muzikos selekcijai yra nustatęs pakankamai plačias ribas. Jo pasirodymuose dominuoja industrial, techno bei eksperimentinė muzika. Prie muzikos kūrimo bei grojimo, taip pat prisideda dar viena kūrėjui svarbi veikla, tai – muzikinių podcastų kuravimas elektroninės muzikos platformoje Insurgency.
Renginys nemokamas, būtina registracija.
Lapkričio 27 diena, 16:00 val.
π
„Medeamaterial“
Trukmė – 40 min.
Monika Poderytė – aktorė, kompozitorė (žinoma slapyvardžiu π), sukūrusi muziką daugelyje AAT trupės spektaklių bei kitų teatrų repertuare. Savo debiutinį kūrinį, muzikinį performansą „Medeamaterial“ Monika pristatė dar 2020 m.
(Wie lebst du in den Trümmern deines Leibs Mit den Gespenstern deiner Jugend Bring einen Spiegel Das ist nicht Medea // How are you living in your body’s ruins Together with the ghosts of your youth Bring me a mirror This is not Medea). Tekstas virto muzika, o muzika kalba – iš noro save pažinti – atpažinti save kitame. Mes patys negalim savęs suprasti, bet galbūt galim suvokti save kitame? Šįkart kuriu iš nežinojimo, kas esu, ir kuo tapau. Iš klausimo – kas aš esu, ir prisiminimų – kuo buvau. Šįkart kuriu iš noro išgirsti, kas yra „Medėja Aš“, iš noro išdainuoti save ir kitą. Surasti, kilti, leistis ir būti niekuo – būti Medėja. Atmesdama motinos, kaip amžinai egzistuojančios tvarkos atgaminimo, vaidmens modelį, Medėja save apibrėžia kaip neigimą: „Aš/ne moteris ir ne vyras“ taip išreikšdama mūsų išlikimo ateityje viltį. Kūnas tai duota nekintanti erdvė, nuo kurios negali pabėgti, o lytis/lytiškumas – duotoji sąlyga, kuri kuria žaidimo taisykles pagal nusistovėjusias dogmas. O kas, jei mes joms nustosime paklusti?
Renginys nemokamas, būtina registracija.
Simonas Nekrošius
„PARAOBJEKTAI“
Trukmė – 40 min.
„Para [gr. para — prie, šalia, nuo] – pirmoji sudurtinių žodžių dalis, rodanti jų buvimą šalia ko nors, nukrypimą nuo ko nors, kokį nors sutrikimą.“ „Paraobjektai“ – elektroakustinių objektų, garso meno pasirodymas. Tai gyvoji eksperimentika, paranormalių objektų ir eksperimentinės muzikos kūrimo procesų išraiška, skatinanti atsiriboti nuo klišinio suvokimo modelio bei muzikos kūrybos kanonų. Pusiausvyra tarp vizualumo ir garsinių diapazonų kuriamų pasirodymo metu, leidžia išsivaduoti iš įpročio bandyti verbalizuoti ir pateisinti esamą situaciją. Patirti naują esatį su mus supančia aplinka. „Paraobjektai“ – tai fantazijos ir interpretacijų išraiška. Įgalinta autoriaus, kaip individualūs, asociatyvūs dariniai, kuriantys tam tikra naratyvą tarp normalumo ir nesąmonės, realybės ir absurdo.
Renginys nemokamas, būtina registracija.
Lapkričio 28 diena, 19:00 val.
7_lash
„period.“
Trukmė – 60 min.
Po 7_lash slapyvardžiu – menininkas, kompozitorius Andrius Kairys. Savo naujoje programoje „period.“ jis kviečia pasiklausyti muzikinių takelių, kurie buvo atrasti gausiai pasitelkiant tokius įrankius, kaip mikrotonalika, poliritmika ir polimetrija. Panašiai, kaip ir prieš metus pristatytoje programoje „Heliocentric“, čia vėl bandoma apjungti mokslą ir muziką, šįkart inspiracijai pasitelkiant cheminius elementus bei jų savybes. Kūrinys „period.“ gali kiek priminti ir šiuolaikinį pasaulį, kur kolektyviškumas ir individualumas savaip susilieja aiškiai išreikštų taisyklių fone. Griežtai ir tvarkingai rutinai esant siektinumu, kiekvienas tampame savitais, pasikartojančiais motyvais, ciklais. Pastariesiems reaguojant tarpusavy vienais atvejais patiriame disonanso jausmą, o kitais susiliejame ir tampame tarsi vienu organizmu. „period.“ – tarp chaoso ir tvarkos, tarp taisyklių ir eksperimento.
Prieš pasirodymą vyks seminaras/diskusija tema:
Ar muzika yra matematika? Matematinės savybės įvairiose muzikos srityse. Kaip tai panaudoti inspiracijai ir ieškojimams?