Vasario pabaigoje „Skalvijos“ kino centras pakvietė kino industrijos specialistus, dirbančius su edukacijos projektais, į mokymus. Programos tikslas – pradėti tobulinti kino edukatorių kompetencijas pedagogikos ir psichologijos srityse.
Daugelį metų edukacines veiklas organizuojantis ir įgyvendinantis „Skalvijos“ kino centras siekia ugdyti kino žiūrovą, prisidėti prie Lietuvos kino industrijos stiprinimo. Idėja surengti tęstinį mokymų ciklą kilo pajutus poreikį iš pačių specialistų ir su jais bendradarbiaujančių edukacinius projektus įgyvendinančių organizacijų – medijų edukacijų ir tyrimų centro „Meno avilys“, kino mokyklos „Youngblood“ ir kitų.
„Vykdydami įvairius projektus pastebėjome, kad kino industrijos profesionalai, kurie dalį savo karjeros skiria edukacijai, darbui su jaunimu, norėtų tobulinti savo kompetencijas pedagogikos ir psichologijos srityse. Norėdami atliepti šį poreikį ir kino edukacijai suteikti naujų kokybinių impulsų, pradėjome kurti ilgalaikę kino edukatorių mokymo programą“, – sako „Skalvijos“ kino centro vadovė Vilma Levickaitė.
6 dalių kompetencijų kėlimo programą „Skalvijos“ kino centrui kurti padeda edukologė, kino edukatorė Gintarė Pranarauskaitė bei švietimo bendruomenę burianti programa „Renkuosi mokyti!“. Kino centras šią programą įgyvendins artimiausius trejus metus.
„Mums, edukacijos specialistams, trūksta tam tikrų žinių. Lietuvoje nėra specializuotos programos, skirtos kino edukatoriams. Neturime kitos išeities kaip tik pamėginti patys sukurti tokią programą, remdamiesi savo patirtimi, bendradarbiaudami su partneriais, ieškodami sprendimų ir kartu besimokydami“, – paaiškino G. Pranarauskaitė.
Pusdienį trukęs pirmasis susitikimas prasidėjo programos „Renkuosi mokyti!“ plėtros vadovės Emilės Paskočimaitės pranešimu „Švietimas – nuo ko pradėti“, kuriame ji pristatė pagrindinius švietimo principus ir teorijas.
„Suprasti švietimą ir ugdymo procesą per kelias valandas ar kelias mokymų sesijas yra neįmanoma. Nepaisant to, konteksto, pagrindinių švietimo principų ir paradigmų žinojimas leidžia mums sąmoningai konstruoti savo elgesį ugdymo procese. Tolimesnių mokymų metu kalbėsime apie ugdymo plano sudarymą ir individualizavimą, darbo su vaikais, turinčiais specialiuosius poreikius, principus“, – planais dalijosi E. Paskočimaitė.
Kovo 29 d. programos „Renkuosi mokyti“ alumnė, matematikos ir pradinių klasių mokytoja Dovilė Čiškauskaitė kalbės apie edukacinių užsiėmimų planavimą ir organizavimą, o balandžio 26 d. – apie grupės valdymą, metodus.