Sausio 17–23 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių kino salėse bei namų kino ekranuose vyks vienas didžiausių Baltijos šalyse vien trumpametražiui kinui skirtas renginys – Vilniaus trumpųjų filmų festivalis. Repertuare – daugiau nei šimtas kruopščiai atrinktų trumpųjų filmų iš viso pasaulio, patogiai pagal temas ir žanrus suskirstytų į dvidešimt vieną programą. Į pagalbą renkantis filmus atskuba festivalio konkursinių programų sudarytojai ir dalinasi savo asmeninėmis rekomendacijomis.
Festivalio metu tarptautinė žiuri vertins konkursines programas ir paskelbs, kas tapo laureatais – bus renkami geriausi tarptautinės ir nacionalinės konkursinių programų filmai, vienas filmas bus įvertintas specialiuoju kino kritikų paminėjimu, bei vienas filmas pelnys pagrindinį prizą – festivalio Grand Prix.
Filmus konkursinėms programoms atrinko kino kuratorė ir kinotyrininkė Mantė Valiūnaitė, režisierius, scenaristas ir edukatorius Andrius Blaževičius bei kino kritikė, žurnalistė Ieva Šukytė. Jie dalinasi savo įžvalgomis ir rekomenduoja po penkis asmeninius favoritus.
Kino kuratorė ir kinotyrininkė Mantė Valiūnaitė:
„Incidentas“, rež. Bill Morrison, JAV (tarptautinė konkursinė programa „Politinis smurtas“). Labai svarbus filmas, sukėlęs tokią stiprią reakciją, kokios seniai nejutau.
„Tobulos dienos prisiminimai“, rež. Davina Maria, Belgija, Portugalija, Libanas, Vengrija (tarptautinė konkursinė programa „Primink man“). Rekomenduoju visiems pasiilgusiems gražaus ir gilaus meilės jausmo. Pažiūrėjusi jaučiausi dėkinga, kad buvau pakviesta į tokį intymų ir gražų pasaulį.
„Municipalinis atsipalaidavimo modulis“, rež. Matthew Rankin, Kanada (tarptautinė konkursinė programa „(Ne)ryšio zonoje“). Matthew Rankino ilgametražis filmas „The Twentieth Century“ paliko neišdildomą įspūdį ir nustebino savo humoro jausmu. Trumpametražiame filme Rankinas įrodo, kad ir per šešias minutes jis gali neįtikėtinai taikliai ir originaliai mus pralinksminti.
„2720“, rež. Basil da Cunha, Portugalija, Šveicarija (tarptautinė konkursinė programa „Tuščios kišenės“). Kiek daug gali tilpti viename pasivaikščiojime po rajoną! Kameros judėjimas sukuria tokią įtraukiančią tėkmę, kad pasijunti lyg būtum šalia einančiųjų.
„27-eri“, rež. Flora Anna Buda, Prancūzija, Vengrija (tarptautinė konkursinė programa „Rūgšti branda“). Skaičiai gali reikšti ir daug, ir mažai. Šiame išradingame animaciniame filme kartu su veikėja pasileidžiame į karuselę pavadinimu 27-ieji gyvenimo metai.
Kino režisierius, scenaristas ir edukatorius Andrius Blaževičius:
„Numeris Vienas“, rež. Milda Augustaitytė („Nacionalinė konkursinė programa II“). Filmas, kurį žiūrint darosi labai nejauku ir gėda už suaugusiųjų elgesį su vaikais, nors mes matome tiesiog vaikų pramoginių šokių varžybas.
„Ir kokie nelaimingi blogio namai“, rež. Saleh Kashefi, Šveicarija, Iranas (tarptautinė konkursinė programa „Politinis smurtas“). Filmas, kuris patvirtina, kad blogio neįmanoma suprasti.
„Iš šitų – niekas“, rež. Patricio Martínez, Francisco Cantón, Argentina, Ispanija (tarptautinė konkursinė programa „Tuščios kišenės“). Jeigu svajojate gyventi gražiam bute arba name – šitas filmas skirtas jums.
„Buvau kartą pasiklydęs“, rež. Emma Limon, Prancūzija (tarptautinė konkursinė programa „Primink man“). Filmas primenantis primityvizmo tapybą. Užburiantis paprastumas.
„Cintrinmedis“, rež. Rachel Walden, JAV (tarptautinė konkursinė programa „Rūgšti branda“). Filmas apie du vaikus – sūnų ir tėvą. Priminimas, kad Amerika yra ne tik svajonių šalis.
Kino kritikė, žurnalistė Ieva Šukytė:
„Oflainu“, rež. Mauritz Brekke Solberg, Daniel Fure Schwarz, Norvegija (tarptautinė konkursinė programa „(Ne)ryšio zonoje“). Dažnai į Skandinavijos šalis žvalgomės gerųjų patirčių, tačiau net ir šios susiduria su tomis pačiomis problemomis. Šioje juodai juokingoje juostoje pamatysite, kad net ir progresyviausios Europos šalys ne visada yra tokios, kokios atrodo iš pirmo žvilgsnio.
„Žmogiškieji ištekliai“, rež. Titouan Tillier, Isaac Wenzek, Trinidad Plass Caussade, Prancūzija (tarptautinė konkursinė programa „Kūniški reikalai“). Kartais užtenka vos trijų minučių, kad puikiai papasakotum istoriją. Šis stopkadro animacijos technika sukurtas filmas – itin absurdiškai juokingas.
„Kaip čia nuostabu“, rež. Paulo Menezes, Leandro Goddinho, Vokietija, Brazilija (tarptautinė konkursinė programa „Tuščios kišenės“). Daug kas įsivaizduoja Berlyną kaip svajonių miestą. Tačiau kiekvienas didmiestis turi tą pačią problemą – surasti gyvenamąją vietą už prieinamą kainą beveik neįmanoma. Šioje juostoje susidursite su kitu, ne tokiu svajonių Berlynu, ir iki absurdiškų susitikimų privedančiomis buto paieškomis.
„Pirtis“, rež. Atsushi Hirai, Prancūzija, Japonija (tarptautinė konkursinė programa „Rūgšti branda“). Ramus pabuvimas su pagrindiniu veikėju viešoje pirtyje, po kurio norėsis pabūti savo mintyse.
„Bangos“, rež. Yumi Joung, Pietų Korėja (tarptautinė konkursinė programa „(Ne)ryšio zonoje“). Tai jau antras Pietų Korėjos animatorės Yumi Joung filmas, kuris mane žavi savo siužeto ir minimalistinio stiliaus paprastumu ir įtaigumu. Tikrai rekomenduoju kiekvienam animacijos mylėtojui.
17-ojo Vilniaus trumpųjų filmų festivalio repertuare – įdomiausias šiuolaikinis trumpametražis kinas, tad savo favoritus atras kiekvienas, o tikrą kino šventės jausmą kurs pokalbiai su filmų kūrėjais ir įsimintini renginiai.
Festivalis vyks sausio 17-23 d. kino teatruose Vilniuje, Klaipėdoje, Kaune ir Šiauliuose bei namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“. Festivalį organizuoja lietuviškų trumpametražių filmų agentūra „Lithuanian Shorts“.