Korėjos kultūros centras Niujorke (KCCNY) pristato pasaulinio garso menininko Ik-Joong Kango kūrybos viršūnę – pirmąją ir didžiausią pasaulyje „Hangeul sieną“ kartu su 40 metų retrospektyva „We Are Connected“. Paroda vyks nuo 2024 m. rugsėjo 26 d. iki lapkričio 7 d., o atidarymo renginys – rugsėjo 25 d. 18:00–20:00 KCCNY galerijoje ir „Atrium“.
Hangeul siena – kalbos ir vienybės simbolis
Įspūdinga 8 x 22 m instaliacija, sudaryta iš 20 000 Hangeul plytelių, įprasmina pasaulinę kūrybinę ir kultūrinę bendrystę. Bendradarbiaudamas su LG, KCCNY sukūrė svetainę, kur žmonės iš viso pasaulio kūrė skaitmeninius darbus tema „Dalykai, apie kuriuos mėgstu kalbėti“. Ši iniciatyva sulaukė 7 000 meno kūrinių iš daugiau nei 100 šalių, iš kurių 1 000 atrinkta viešu balsavimu ir menininko peržiūra, kad taptų šios monumentinės instaliacijos dalimi.
Tradiciškai sienos skiria ir izoliuoja. Tačiau Kango Hangeul siena griauna šį suvokimą – ji tampa vienybės drobe, kurioje kalba, menas ir žmonių istorijos susilieja į bendrą pasakojimą.
Ik-Joong Kango meninės vizijos evoliucija
Ši instaliacija žymi naują Kango kūrybinį etapą – įtraukiantį meną, kurio dalimi tampa žiūrovai. Tai ne tik retrospektyva, bet ir kvietimas kartu kurti naują vizualinės komunikacijos formą.
Parodoje eksponuojami du svarbūs Kango kūriniai, atskleidžiantys jo meninio kelio raidą:
„1392 mėnulio ąsočiai (Vėjas)“ (2008–2010)– Iš Guggenheim muziejaus pasiskolinta instaliacija iš 1 392 glazūruotų porceliano ąsočių, simbolizuojančių asmenines svajones, susiliejančias į vieną didelę visumą. Skaičius 1 392 netikėtai sutapo su Joseono dinastijos įkūrimo metais, taip suteikdamas kūriniui gilesnį istorinį kontekstą.
„Sumesk viską kartu ir pridėk“ (1984–1996)– Whitney Amerikos meno muziejaus paskolinta instaliacija, sudaryta iš 6 000 mažų drobių, perteikia Niujorko kultūrinę įvairovę. Įkvėptas korėjietiško bibimbap patiekalo principo – sujungti skirtingus elementus į darnią visumą – Kangas čia pradeda savo unikalią meninę kalbą, kur tūkstančiai mažų detalių susilieja į vieną pasakojimą.
Dialogas tarp Rytų ir Vakarų
Kango kūryba sujungia korėjietiškas tradicijas ir šiuolaikinę globalią kultūrą. Jo menas išryškina Hangeul, Mėnulio ąsočius ir bendruomeninius pasakojimus, paversdamas kasdienius objektus vizualinėmis metaforomis, kurios tyrinėja atminties, tapatybės ir kolektyvinės istorijos temas.
Jo darbai eksponuojami prestižinėse kolekcijose, įskaitant Metropoliteno meno muziejų, Britų muziejų, Guggenheimo muziejų Bilbao, Los Andželo šiuolaikinio meno muziejų, Ludwig muziejų ir Korėjos Nacionalinį šiuolaikinio meno muziejų. Jis pelnė specialųjį apdovanojimą 1997 m. Venecijos bienalėje ir Auksinio liūto apdovanojimą 2014 m. Venecijos architektūros bienalėje.
Nauji kūriniai pasaulinėje arenoje
Kango monumentalūs projektai įamžinti visame pasaulyje:
„Amazed World“ (2001, Jungtinės Tautos, Niujorkas) – 40 000 vaikų piešinių iš 150 šalių, sukurta kartu su UNICEF.
„Floating Dreams“ (2016, Temzė, Londonas) – instaliacija, skirta pabėgėliams ir žmonėms, patyrusiems priverstinę migraciją.
„Things I Know“ (2023, Madrid, Ispanija) – Hangeul mozaika, sukurta studentų, kurie mokinosi korėjiečių kalbos.
„Four Temples“ (2024, Giza, Egiptas) – didžiulė Hangeul instaliacija, pastatyta prie Gizos piramidžių kartu su Art D’Egypte. Ant jos sienų įrašyti korėjiečių liaudies dainos „Arirang“ vertimai arabų, anglų, hangeul ir hieroglifų kalbomis, o viduje – piešiniai žmonių iš viso pasaulio, įskaitant pabėgėlius ir socialiai pažeidžiamas grupes.
„Hangeul siena“ ir „We Are Connected“ eksponuojama KCCNY (122 E 32nd St, Niujorkas) iki 2024 m. lapkričio 7 d. „Hangeul sienos projektą“ įgyvendinti padėjo KCCNY, Ik-Joong Kang fondas, LG, KISS, CLT ir Yanghyun fondas.