Menu
 
 

Aktorė Evelina Brėdikytė: naujas požiūris į ekraninę vaidybą

2017 01 30  14:56  |  Pokalbiai

Evelina Brėdikytė - SwO magazine

Nuotraukos – Evelinos Brėdikytės asmeninio archyvo

Profesionalaus meno namai House of Puglu pristato TV ir kino vaidybos dirbtuves pradedantiesiems, kurių metu dalyviai gilinsis į unikalią Lloydo Richardso vaidybos techniką. Apie intensyvius vaidybos kursus  „Stella Adler Studio of Acting“, įspūdžius Holivude ir sukauptą patirtį kalbamės su dirbtuvių organizatore, aktore Evelina Brėdikyte.

 

Papasakokite plačiau apie save, kokia veikla šiuo metu užsiimate?

Esu aktorė, atradusi save kino edukacijoje. Atsidūriau tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje, kur mano aistra kino vaidybai įžiebė norą išbandyti save kino edukacijoje. Ta vieta buvo Los Andželas, Holivudas. O Lietuvoje dirbu  savo ir kolegų  įkurtame House of Puglu teatre. Galėčiau įvardinti mus kaip gaivų brizą tradiciniuose teatro rėmuose.

Kaip atsidūrėte Holivude?

Norėdama patikrinti karjeros galimybes išvykau į Angliją, Londoną. Labai greitai pajutau, kad didesnėje šalyje apstu galimybių. Ten sukūriau keletą vaidmenų reklamoje bei teatre, o prieš išvykstant išmėginau save atrankoje į kino ir televizijos kursus Amerikoje, kurie buvo išties intensyvūs. Atrankų metu, kurios buvo vykdomos Amerikoje, Europoje ir Australijoje dalyvavo daugiau nei aštuoni šimtai aktorių. Tik grįžus į Lietuvą gavau laišką, kuriame buvo skelbiama, kad į Los Andžele vyksiančius kursus atrinkti vos penkiasdešimt kandidatų, o tarp jų atsidūriau ir aš.

Kodėl nusprendėte pasidalinti sukaupta patirtimi dirbtuvėse?

Man svarbu edukuoti ir perduoti žinias kitiems. Įgyta patirtis ir dėstomas metodas unikalus ne tik Lietuvos, tačiau ir Europos mastu. Lloydo Richardso vaidybos technika leidžia įsigilinti į savo jausmų prigimtį ir išlaisvinanti juos nuo emocinio susitvardymo. Kino vaidyba nėra paviršutiniškas, scenarijuje užrašytų  tekstų ir emocijų demonstravimas. Todėl gilesniam suvokimui ir pajautimui reikalinga tam tikra įžanga, kurios metu dalyviai dalinasi įvairiomis emocijomis.

Tai yra būtent tai, ko reikia kino vaidybai – drąsos parodyti save, nebijoti būti toks, koks esi, kaip mąstai ir kaip elgiesi įvairiose situacijose. Žinoma, tokios dirbtuvės nėra būdingos įprastai, rutininei dienai, todėl ši technika reikalauja peržengti per savo vidinius barjerus, baimes, tačiau to atlygis – stipresnis pasitikėjimas savimi ir kitais. Tai yra procesas, kuriame žmogus atveria save, todėl nėra „klaidingų“ ir „neklaidingų“ dalykų, tačiau pajuntamas kino vaidybos malonumas. Dirbtuves lydi ypatinga atmosfera, dalyviai nusiima savo kaukes, artimiau susipažįsta ir susibičiuliauja.

Evelina Brėdikytė - SwO magazine

Kokia dirbtuvių eiga ir kokių žinių įgis jose dalyvaujantys žmonės?

Dirbtuvių metu dalyviai susipažins su teatro ir kino vaidybos skirtumais, įgis žinių kaip elgtis, ko nedaryti, kur kreipti dėmesį filmuojant kamerai. Susipažinsime su teorija, kurią  derinsiu su praktiniais užsiėmimais. Dalyviai turės iš anksto parengtą monologo idėją ir  pasirinktą sceną iš mėgstamo kino filmo, kurią pristatys poromis. Vaidybinė dirbtuvių dalis vyks tik pabaigoje, nes prieš tai susipažinsime su teorine ir praktine pratimų dalimi bei monologais. Į šias dirbtuves noriu pakviesti žmones, kurie nėra susidūrę su kino vaidyba arba yra susipažinę su ja labai mažai.

Mokinsimės „nevaidinti užrašyto teksto“, nes amerikietiško kino praktikai svarbu tai, ką aktorius transliuoja sakant tekstą, kaip atskleidžia savitą mąstymą. Stengsimės atsisakyti šabloniško požiūrio į „natūralią vaidybą“. Kursų metu sieksiu, kad  dalyviai peržengtų savo baimes, įveiktų vidinius barjerus ir apsivalytų nuo senų emocinių „šiukšlių“.  Kino vaidyba reikalauja atsivėrimo, todėl kviečiu žmones, norinčius išbandyti, koks „gyvas“ yra  šis menas.

Kokios patirtys Los Andžele nustebino labiausiai?

Miestas milžiniškas, pilnas staigmenų ir diversijos: nuo benamių ir daugybės šunų – iki menininkų, teatrų ir pakvaišusios žvaigždžių alėjos su milijonais turistų. Nuostabus oras, netikėtos pažintys, susidūrimai su metro keistuoliais, reto talento gatvės artistais. Šio miesto žavesys – žmonės, nevaržomi  stereotipų, tiesiog besišypsantys gražiai dienai.

Papasakokite plačiau apie savo patirtį TV ir kino kursuose „Stella Adler Studio of Acting“ studijoje.

Namų darbams patiems reikėjo rinktis kino filmų scenarijus. Mane domino sudėtingos ir stiprios scenos, kurias praktikavome su įkvepiančiu dėstytoju Philip Charles MacKenzie. Jis mokė Lloydo Richardso sukurto metodo, skatinančio koncentruotis į partnerį, realiai jį matyti, girdėti, atliepti. Taip pat būti čia ir dabar, nustebti tiesos akimirkoje, plūduriuoti nežinojime, eiti savo personažo siekiamybės link (angl. „go after what you need”). Tačiau, pats procesas buvo sudėtingas.  Per šią stažuotę naujai pažvelgiau į vaidybą, išgyvenau nuostabų procesą – vaidindama pasijutau gyvesnė, nei esu, manyje užaugo  tiesos  pojūtis, vidinė intencija,  kurios reikia siekti vaidinant kamerai. Tai buvo kone įsimintiniausias dalykas mano gyvenime, nes viskam pasibaigus pasijutau tarsi naujas žmogus. Šių kursų dėka pajutau savo dvasinį ir profesinį augimą. Todėl noriu šias žinias ir patirtį perduoti kitiems bei tikiuosi, kad dalyviai patirs tą jausmą, kurį patyriau pati – vaidybos išprovokuotą adrenaliną.   


Komentuok:




*



Reklama