Menu
 
 

Denimui – TAIP!

2018 04 19  18:15  |  Įžvalgos

Denim - SwO magazine

Nuotraukos – DL1961, Tom Ford, TOPSHOP ir Pinterest archyvų ©

„Džinsas – amžina klasika“, „Džinsas – visur ir prie visko“, „Džinsas – niekada neišeis iš mados“. Taip, taip ir dar kartą taip!

Kaip džinsai keitėsi bėgant metams? Tai labai svarbus klausimas, kuris paaiškina, kodėl mes dar ir dabar dėvime džinsus. Džinsų istorija prasidėjo nuo žydų emigranto Levi Strauss San Fransiske įkurtos kelnių siuvimo įmonės. Tai įvyko 1853 m. Atvykęs emigrantas apie kelnių siuvimą negalvojo, jis atsivežė audinį palapinėms ir vežimams dengti. Tuomet Strauss sutiko vieną aukso ieškotoją, kuris jam pasakė, jog aukso ieškotojams nereikalingi jo audiniai, jiems reikalingos kelnės. Taip kilo mintis iš tos medžiagos siūti kelnes. Jo siuvamos kelnės priminė kombinezoną iš tvirtos, rudos spalvos brezentinės medžiagos. Dar po kelių dešimtmečių buvo išleista pirmoji mėlynų džinsų partija. Kadangi šioms kelnėms skirtas audinys buvo gabenamas iš Italijos miesto Genujos, ant siuntos dėžių buvo „Genes“ antspaudai. Amerikiečiai juos skaitydavo džyns.

Tom Ford

Tom Ford SS’18

Pradžioje „Levi’s“ džinsai buvo skirti darbininkų sluoksniui, tačiau ilgainiui jie išpopuliarėjo ir tapo turtingo bei kilmingo amerikiečio vyro atributu. Šiek tiek vėliau džinsus ėmė nešioti ir amerikietės moterys. Po Antrojo pasaulinio karo „Levi’s“ džinsai užkariavo ne tik Europą, bet ir visą pasaulį. 1889 m. atsirado ir dar vienas džinsų brandas „Lee“. Jis tapo rimtu konkurentu, „Lee“ džinsai padarė tikrą revoliuciją džinsų pasaulyje, jie pirmieji pradėjo siūti užtrauktukus, iki tol džinsai buvo aukštu juosmeniu, iš nugaros suveržiami dirželiu su sagtimi.

DL1961

DL1961 SS’18

1980-taisiais metais džinsas tapo aukštosios mados dalimi. Garsiausi mados namai, tokie kaip „Gucci“, pradėjo kurti savo vardo džinsus. Tai reiškė, kad jie prarado savo, kaip darbininkų aprangos vaidmenį ir tapo aukštosios mados dalimi. Visi norėjo turėti džinsus.

1990-taisiais džinsai vis dar buvo aukštosios mados žurnaluose, tačiau kitokio kirpimo, stiliaus bei spalvų. Ant bangos buvo vintažiniai džinsų modeliai. Tačiau jų populiarumas krito ir „Levi Strauss & Co“ teko uždaryti daugiau nei 11 fabrikų.

Tačiau tai, kas nutiko 2000-taisiais, išliko iki dabar. Džinsas su trenksmu grįžo ant podiumo su tokiais garsiais vardais kaip: „Chanel“, „Dior“, „Chloe“, „Versace“ ir t. t. Tai buvo rizikinga, tačiau pasiteisino, todėl džinsus nešiojame dar ir dabar, jie yra labiausiai dėvima aprangos dalis!

Neįtikėtina, koks spartus džinso progresas. Beveik kiekvienas prekės ženklas turi savo džinsų liniją, jų sąrašas yra begalinis. O „Current/Elliott“ yra puikus pavyzdys, jie prikėlė boyfriend stiliaus džinsus naujam gyvenimui.

TOPSHOP

TOPSHOP SS’18

Šiuo metu turbūt nėra nieko, kas nebūtų gaminama iš džinso: suknelės, šortai, marškiniai, paltai, švarkai ir t. t.

Džinsą myli visi: tiek besidomintys mada, tiek per daug tam neskiriantys dėmesio. Ypatingai džinsą yra pamilę minimalistinio, skandinaviško stiliaus atstovai. Jį derina su viskuo: paprastomis basic palaidinėmis, prabangių audinių drabužiais, laisvalaikio bateliais, aukštakulniais, vardinėmis rankinėmis, papuošalais ar tiesiog masinės prekybos aksesuarais. Džinsas – neatsiejama kiekvieno žmogaus spintos turinio dalis. Jis nepamainomas.


Komentuok:





*



Reklama