Trečius metus iš eilės vykstantis gatvės meno festivalis „Vilnius Street Art“ ėmėsi tyrinėti kontroversiškai vertinamo Stoties rajono, keisti požiūrį į jį ir jo ribas. Užsienio menininkams patikėtos keturios didelės sienos Stoties rajone, o vieninteliam festivalio lietuvių menininkui Antanui Dubrai organizatoriai patikėjo išskirtinę lokaciją ir objektą – Vilniaus oro uosto teritorijoje stovintį 26 metrų aukščio bokštą.
„Festivalio „Vilnius street art“ iniciatyva šiemet papuošti stoties rajoną yra stebinanti ir puiki. Nors geografiškai Vilniaus oro uostas gerokai nuo jo nutolęs, tačiau ir mes esame stotis – nuolat valdome didelius keleivių srautus ir esame šalies veidas, kurį pirmąjį pamato iš užsienio oru atvykę žmonės. Norime sudaryti jiems kuo geresnį įspūdį apie sostinę dar iki išlipimo iš lėktuvo – todėl aviacijos svajonę įamžinančiam piešiniui parinkome vietą, kuri matoma iš nusileidusio ir į oro uostą riedančio orlaivio,“ – sakė Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Miestui strategiškai svarbiai vietai festivalio organizatoriai ieškojo itin stipraus gatvės menininko – todėl į festivalį dar kartą buvo pakviestas bene garsiausias Vilniaus strytarteris Antanas Dubra, be kurio darbų ant sienų miestas būtų kitoks.
„The grumpy side of the moon“ – taip apie savo darbą, kuriame bokštą pavertė naktimi ir ant jo išpiešė mėnulį, sako Antanas Dubra. Pro mėnulį skriejantis lėktuvas piešinyje nejučia priverčia susimąstyti, kad dangus nėra riba šiuolaikiniai aviacijai, o veikiau naujas iššūkis – mėnulis. Antano darbas retoriškai klausia, ar į mėnulį netrukus galėsime pakilti iš Vilniaus oro uosto? Bent jau pasvajoti apie tai čia tikrai galima ir dieną, ir naktį – nes išpieštas bokštas yra specialiai apšviestas, tad kiekvienu paros metu piešinys matomas vis kitaip.
Trečiasis tarptautinis gatvės meno festivalis „Vilnius Street Art“ vyks iki rugsėjo 23 d. Festivalio metu Stoties rajone atsirado penki didelio formato piešiniai ant sienų: be Antano darbo Vilniaus oro uoste, jau galima išvysti užbaigtą italo MILLO piešinį priešais Halės turgų, brito MOBSTR – ant buvusio Taksi parko, lenkų SEPE&CHAZME – Kauno 1, o Vilniuje seniai laukti brazilai dvyniai OSGEMEOS netrukus baigs marginti sieną Pylimo 60. Iki rugsėjo 19 d. dar galima aplankyti festivalį idėjiškai praplečiančią Liudo Parulskio fotomanipuliacijų parodą „Barokas ir Betonas“ Vilniaus fotografijos galerijoje (Stiklių 4, įėjimas iš Didžiosios g.).