Samuel Drira – prancūziškojo mados žurnalo „Encens“ įkūrėjas ir vyriausias redaktorius – yra tas žmogus, kuris puikiai pažįsta garsiausių mados namų The Row, Hugo Boss, Hermès bei Damir Doma gyvenimą. Prieš kelis metus išsiruošęs į kelionę po Slovakiją, jis negalėjo įsivaizduoti, kad pasiryš akimirksniu iškeisti pasaulinius vardus į nedaug kam žinomus NEHEROS mados namus Prahoje. Ladislav Zdut, kuriam priklauso NEHERA, įkalbėjo Samuel tapti kūrybos vadovu ir iš pagrindų atgaivinti dar XIX a. pabaigoje čeko verslininko Jan Nehera įkurto prekinio ženklo istoriją. Kaip teigia pats Samuel, jis mėgsta iššūkius, todėl imtis neįtikėtinai sunkios misijos – prikelti kadaise visoje Europoje žinomą NEHEROS vardą – buvo tai, ko jam reikėjo. Neseniai debiutavęs Paryžiaus mados savaitėje, jis pradeda rašyti kitokią, asketišku minimalizmu sekančių mados namų istoriją.
Kas paskatino atkurti NEHERA mados namus? Kaip su jais susipažinote ir ką jums asmeniškai reiškia šis prekinis ženklas?
Prieš kelis metus aš vykau į Bratislavą, kurioje lankydamasis pirmą kartą ir išgirdau apie NEHERĄ. Tai atsitiko dieną prieš man susipažįstant su Ladislav Zdut, kuriam priklauso šie tik prieš kelis metus atkurti mados namai. Entuziastingi Ladislav pasakojimai apie NEHERĄ negalėjo nesudominti. Turiu pasakyti, kad jis puikus pasakotojas, sugebėjęs sužavėti mane akimirksniu! Mados srityje dirbu jau seniai, tačiau ši profesija man niekada nekėlė asociacijų su komforto zona. Man patinka bristi į nepažįstamus vandenis, todėl Ladislav pasiūlius tapti kūrybos vadovu, NEHERA tuo metu atrodė tinkamiausias pasirinkimas.
Kaip apibūdintumėte NEHEROS stilių ir estetiką? Kokias technologijas ir medžiagas naudojate kūryboje?
Tai – klasika. Tačiau pagrindinis komponavimo principas yra skirtingų proporcijų bei dalių sujungimas į vientisą modelį, o tai yra visiškai netradicinis būdas. Man patinka kurti savotiškus gestus (naudoju įvairias audinių pynimo bei įvyniojimo technikas), tuo pačiu žinoti, kad žmogaus, kuris vilki NEHEROS vardo drabužius, išvaizda tampa tarytum užšifruota. Mano dizainas nepabrėžia statuso ar rėkiančios prabangos, nors kurdamas aš nevengiu brangių medžiagų.
Kaip pavyksta išlaikyti santykį tarp istorinės NEHEROS ir naujausių mados tendencijų? Ar jums yra svarbus šis santykis?
Kurdamas NEHEROS vardu, aš negalvoju apie praeitį ir šių mados namų istoriškumą. Stengiuosi atsiriboti ir nuo asmeninės praeities. Rick Owens man yra pasakęs: „Mada yra viltis“ – būtent šiais žodžiais ir vadovaujuosi, kurdamas kiekvieną kolekciją.
Jūs studijavote filosofiją. Ar ji turi įtakos jūsų kūrybai? Jei taip, kaip filosofinės idėjos atsispindi dizaine?
Filosofija tavo kuriamam prekiniam ženklui suteikia nemažai perspektyvų. Sudėtingame kūrybiniame procese gali tiesiog pasimesti, todėl kartais bet kokia reabilitacija yra reikalinga, kuomet iš 75 skirtingo stiliaus sagų turi pasirinkti vieną. Tačiau dienos pabaigoje nuolat sau primenu Issey Miyake žodžius: „Kūryba nėra dėl filosofijos, bet dėl paties gyvenimo.“
Pakalbėkime apie įkvėpimą. Iš kur daugiausiai semiatės idėjų? Kaip tai yra transformuojama į kolekciją?
Galbūt tai nuskambės kaip banali frazė, tačiau mane įkvepia moterys. Mane žavi paslaptis. Traukia mįslingumas. Turiu mėgstamiausią nuotrauką, kuri mane įkvepia nuolatos. Ji daryta naujausios pre-fall kolekcijos metu, kurioje yra ir mano mylimiausias modelis Kamila Filipcikova. Savo veidą ji yra prisidengusi masyvia pelerina. Manau, kas paslaptingas Kamilos įvaizdis yra daug labiau iškalbingesnis nei tiesiog atvirai pateikiamas moters veidas.
Kiek kartų NEHEROS vardas pasirodė Paryžiaus mados savaitėje? Kokia idėja slėpėsi po naujausia „Blank Canvas“ kolekcija?
Atsakysiu labai koncentruotai. Visų pirma, 2014-ųjų metų pavasariui–vasarai skirta kolekcija buvo mūsų debiutas Paryžiaus mados savaitėje. O antra, po „Blank Canvas“ pavadinimu slepiasi paprasta mintis: viskas prasideda nuo nulio.
Kaip įsivaizduojate NEHEROS ateitį? Kokius šiuos mados namus norėtumėte matyti po daugelio metų?
NEHERA mados namų ateitį įsivaizduoju tik šviesią. Šviesią visomis šio žodžio prasmėmis.
Dėkojame už pokalbį.