Į gegužės 3–19 d. vyksiantį jubiliejinį tarptautinį šiuolaikinio šokio festivalį „Naujasis Baltijos šokis ’16“ atvyksta net keturios Kanados šiuolaikinio šokio trupės. Tarp jų – Šiaurės Amerikos ir Vakarų Europos šiuolaikinės choreografijos žvaigždė Marie Chouinard, Kanados šiuolaikinio šokio ikona Louise Lecavalier, žymiausia Kanados ir viena žymiausių Šiaurės Amerikos gatvės šokio trupių „RUBBERBANDance Group“ bei kylantis kanadiečių choreografas Manuelis Roque’as.
„Galime tik pasididžiuoti, kad nors iš pradžių idėja šiųmečio festivalio pagrindine šalimi viešnia kviestis Kanadą atrodė pernelyg ambicinga, nežiūrint atstumo ir mūsų šalių skirtumų, jų dydžio ir svorio pasaulyje, mums pavyko prisivilioti net keturias kanadiečių trupes, o penktasis choreografas į Vilnių atvyks vesti bendro projekto su Šiuolaikinio meno centru praktinių seminarų“, – džiugesio neslėpė festivalio vadovas Audronis Imbrasas ir pridūrė, kad iki šiol festivalyje (2003 m.) yra dalyvavusi tik viena kanadiečių trupė – garsioji „La La La Human Steps“.
Jo teigimu, Lietuvos publikai norėjosi parodyti, koks vis dar didžiulis atstumas plyti tarp mūsų šalies ir pasaulinės kultūros ir kiek daug dar galime siekti bei pažinti. Todėl, be spektaklių, numatoma ir keletas edukacinių su Kanados šokiu susijusių projektų: šokio technikos seminarų, paskaitų apie Kanados šokio politiką.
„Kalbant apie tą atstumą, šokio žinovams vienas palyginimas turėtų būti itin įdomus. Tada, kai sovietinės Lietuvos balete Jurijus Smoriginas tik žengė pirmuosius choreografinius žingsnius, o Birutės Letukaitės „Aura“ nedrąsiai rengė pirmuosius viešus pasirodymus, L. Lecavalier (aš ją lietuviams įvardyčiau kaip Arvydą Sabonį moterų šokyje) šoko maždaug TAIP ir dalyvavo muzikos įžymybių – Franko Zappos ir Davido Bowie – pasauliniuose turuose“, – sakė A. Imbrasas.
Tyrinėja tapatybės sąvoką ir žmonių santykius
Gegužės 6 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje susirinkę šokio gerbėjai išvys kylančios Monrealio scenos žvaigždės, su garsiąja M. Chouinard dirbusio šokėjo ir choreografo M. Roque’o kūrinį DATA. Spektaklyje kūrėjas tyrinėja tapatybės sąvoką ir jos kaitą per formą ir stiprų fizinį pasirodymą, kapstosi kolektyvinės pasąmonės gelmėse. Kupinas emocijų ir dinaminių impulsų choreografas žiūrovui pateikia įspūdingą ir labai jaudinantį pasirodymą pagal Fauré „Requiem“ muziką.
Dar vienas ne mažiau intriguojantis yra kanadiečių trupės „RUBBERBANDance Group“ darbas „Patirties koeficientas“, kuris Lietuvos nacionaliniame dramos teatre bus rodomas gegužės 7 d. Talentingas trupės choreografas, įkūrėjas, atlikėjas ir meno vadovas Victoras Quijada, tyrinėdamas žmonių santykius per teatrą, pasitelkia menininko požiūrį, kuris yra pusiau asmenybės nagrinėjimas, pusiau kompozicinė disertacija. Gatvės šokį jis dažnai jungia su klasikine muzika ir taip išgauna neįprastą judesių skambesį. „Patirties koeficiente“ choreografas supina priklausomybės, atstūmimo, empatijos ir priėmimo situacijas ir parodo jas atletiškai bei tiksliai. V. Quijados kaip choreografo, režisieriaus ir dramaturgo vardas įrašytas daugybės filmų kūrėjų sąrašuose. Jis taip pat įvertintas Bonnie Bird Šiaurės Amerikos ir Peterio Darrello choreografijos apdovanojimais, OQAJ / RIDEAU prizu, Princesės Grace fondo stipendija.
Bilietus į festivalio spektaklius platina www.tiketa.lt.