Šiandieniniam klientui svarbu ne tik rezultatas, bet ir kokiomis priemonėmis bei per kiek laiko jis pasiekiamas: klientai nori puikių plaukų, bet nenori dėl to praleisti pusės dienos meistro kėdėje. Taip tvirtina viena garsiausių Niujorko plaukų stilisčių, Holivudo divas ir garsiausių pasaulio mados namų modelius puošianti plaukų stilistė Lauren McCowan. Šį rudenį viešėdama Lietuvoje ji dalijosi šukuosenų ir šukavimų naujovėmis su keliais šimtais geriausių Lietuvos kirpėjų, pabrėždama, kad didžioji dalis jos rodomų technikų yra skirtos pademonstruoti išpuoselėtus plaukus ir sukurti žurnalo viršelio vertus šukavimus, vardan efekto neaukojant plaukų sveikumo ir tvirtumo.
Dvi dienas Lauren ne tik demonstravo Lietuvos kirpėjams naujausias šukavimų technikas, bet ir, kartu su lietuvių meistrų komandomis, šukavimų dirbtuvėse kūrė naujausias mados tendencijas atspindinčias šukuosenas.
„Bene didžiausias dėmesys, žinoma, tenka tekstūrai: glotnu-puru, minkšta-standu, banguota-garbanota – mūsų įvaizdžiuose netrūko šiuo metu itin madingo tekstūrų derinimo. O įdomiausia, kad tas pats modelis per pusvalandį meistrų rankose tai spindėdavo glotniomis bangomis, tai virsdavo šėlsmo kupinomis afro garbanomis, – pasakoja Lauren. – Aš ne tik noriu parodyti, kad iš bet kokių plaukų galima sukurti bet ką, bet ir pailiustruoti, kokius plaukų formavimo produktus reikėtų naudoti, kaip teisingai prižiūrėti, džiovinti ir kokiais karštais įrankiais apdoroti plaukus siekiant vieno ar kito efekto“.
Tarp kitų šiuo metu aktualių plaukų stilistikos tendencijų Lauren akcentuoja įvaizdžių natūralumą, lengvus, „nesuklijuotus“ ir organiškai krentančius plaukus, taip pat plaukų aksesuarus, į kuriuos verta investuoti kaip į papuošalus.
Išradingus, laisvės ir naujausių mados sostinėse karaliaujančių vėjų kupinus įvaizdžius užfiksavo talentingasis mados fotografas Gediminas Žilinskas. Darbuose – ne tik įvaizdžių gausa, bet ir atsispindintis šiuolaikiškas požiūris į produktų naudojimą bei sluoksniavimą: vienas įvaizdis virsta kitu lengvai, greitai ir be jokio galvos plovimo, išlaikant švaros bei lengvumo įspūdį. Nuostabios, nugludintos ir puošnios bangos, vilnijančios garbanėlės, arba „kietos panelės“ pynimai – daugybė dalykų, ne tik įkvepiančių kūrybiškumui, bet ir praturtinančių profesionalų meistriškumo skrynelę.
Kirpėjo misija: kad klientas gerai atrodytų kasdien
Jei paklaustumėte moterų, kas joms kelia daugiausiai rūpesčio kasdien tvarkantis plaukus, daugumos atsakymas visame pasaulyje būtų tas pats: nesibaigianti kova su natūralia plaukų tesktūra. Stori, besipučiantys, garbanoti, neklusnūs – visiems jiems yra būdas sutramdyti, tad meistras privalo žinoti, ką patarti savo klientui, kad palengvintų kasdienę priežiūrą. Antraip, žiūrint iš kliento pusės: koka prasmė išleisti salone krūvą pinigų plaukų puoselėjimui, o paskui juos gadintis netinkamai prižiūrint namuose?
„Man labai svarbu mažinti atotrūkį tarp to, kaip plaukus tvarko kirpėjai salone, ir kaip su jais vėliau tvarkosi pačios moterys namuose. Deja, stilisto šalia savęs kasdien neturime, tad gerokai svarbiau, kaip moters plaukai atrodo kasdienybėje, nei tai, kaip jie atrodo ką tik išėjus iš salono. Buvo paskaičiuota, kad kirpėjo kėdėje moteris vidutiniškai per metus praleidžia 24 valandas. TIK 24 valandas! Paversti jūsų plaukus nuostabiais sėdint salone, gali praktiškai kiekvienas meistras. Bet to jau seniai nebepakanka, jei kalbame apie kokybišką paslaugą,“ – pabrėžia Lauren, akcentuodama esminį šiuolaikiškos kirpėjo paslaugos pokytį.
Kliento namų darbai – teisinga priežiūra
Dar vienas svarbus aspektas: kirpėjai neturėtų klientams siūlyti produktų, tinkamai nepaaiškinę, kaip juos naudoti – nes grįžęs žmogus paprasčiausiai nežinos, ką su jais veikti. „Pirmiausia svarbu mokyti klientą, kaip išsaugoti kirpykloje procedūrų metu sukurtą efektą ir palaikyti plaukų grožį namuose. Kuo klientai bus labiau apmokyti ir nealins savo plaukų – tuo paprasčiau bus ir kirpėjui, kai jo klientas grįš su teisingai atliktais „namų darbais“, – neabejoja Lauren.
Kūrybinės komandos ATWINS į Lietuvą pakviestą Lauren čia vieši antrą kartą, todėl jau spėjo susidaryti nuomonę apie Lietuvos kirpėjus: „Man atrodo, kad Lietuva, nepaisant savo mažumo, turi itin aukštos kvalifikacijos kirpėjų, kurie labai noriai mokosi – ir tai mane, kaip dėstytoją, be galo veža ir užveda“.
Plaukai – „The Dresser“ ir kūrybinė komanda „Atwins“
Apranga – „Rent Boutique“; „Doke“
Makiažas – Marija Redi ir Kamile Kl
Foto – Gediminas Žilinskas