Kristina Kalinauskaitė padarė šventinę dovaną visoms stileivoms ir „parskraidino“ pavasarį ankščiau. Kaip suprasti? Pavasario šauklius paukščius dizainerė panaudojo naujoje mados linijoje „KA by Kristi Andress“. O kurio sparnuotojo plunksnas pasisavintumei Tu?
SwO: „Kristi Andress“ mados namai garsėja savo vėjyje plevėsuojančiomis ir prabanga dvelkiančiomis suknelėmis. Ši mados kolekcija nuo ankstesnio kūrybos braižo skiriasi kardinaliai! Kokiam tipažui skirta ši kolekcija?
Kristina: Kurdama šios linijos drabužius ir aksesuarus įsivaizdavau tris moteris. Visos jos jau keletą metų yra ištikimos mano kūrybos gerbėjos. Naujos linijos vizija – „Kristi Andress“ kasdiena ir laisvalaikis. Džiaugiuosi, kad visos trys kolekciją įvertino puikiai ir ne vienas komplektas jau nukeliavo į jų drabužines.
Kas įkvėpė „What kind of bird are you?“ (liet. „Koks tu paukštis?“) idėjai? Kodėl šios kolekcijos leitmotyvas yra paukščiai?
Norėjau, kad antroji „Kristi Andress“ mados linija išsiskirtų savo konceptualumu. Kad tai būtų ne tiesiog drabužiai, bet drabužiai su kontekstu. Man labai patinka stebėti ir analizuoti žmones. Pastebiu, kad šiandieninėje visuomenėje žmogus dažnai yra savo socialinių vaidmenų įkaitas – paklusni dukra, nenuilstanti darbuotoja, įkvepianti draugė, sėkminga vadovė ir t.t. Gyvenimo tempas vis greitėja, o noras ir tuo pačiu spaudimas idealiai atlikti savo vaidmenis – milžiniškas. Tada stengiamasi susitapatinti su tam tikra socialine aplinka. Tapatinimasis, pritapimas, įtikimas – nuolatiniai šių laikų žmogaus palydovai, taip mes tolstame nuo savojo „AŠ“. Taigi klausimas „What kind of bird ar you?“ yra kvietimas stabtelti savo beprotiškoje rutinoje ir pagalvoti – kokia esu tikroji aš? Be jokių „tokia patikčiau vyrui“, „tokia įtikčiau darbdaviui“ ir pan.
Ši mados linija – staiga užsiplieskęs noras ar ilgai brandintas kūdikis?
Mintyse šis projektas brandintas jau tris metus. Vis sulaukdavome pastebėjimų, kad „Kristi Andress“ drabužiais mūsų kūrybos gerbėjos norėtų puoštis ne tik išskirtinėmis progomis, bet ir kasdien. Būtent į šį poreikį ir atliepia antroji mūsų mados namų linija. Tiesa, pirminis sumanymas buvo nuolat analizuojamas ir jis smarkiai keitėsi, kol 2015 pavasarį sugulė į konkretų planą ir įgavo struktūrą.
Kolekcijoje dominuoja juoda, balta ir pastelinės spalvos. Ar ir šią paletę „nusižiūrėjote“ nuo lietuviškų paukščių?
Šios kolekcijos koncepcija apima vienerių metų laikotarpį. Pavasarį, atgijus gamtai, tikrai atgis ir spalvų paletė, plėsis drabužių ir aksesuarų asortimentas, bus daug naujų „sparnų“ ir galbūt šis tas pritaikytas „vandens paukščiams“.
Internetas užkariavo ir jūsų mados namus – kodėl butiką ar pop up parduotuves iškeitėte į virtualią erdvę?
Nuolat bendrauju su klientėmis, todėl asmeninio kontakto pasigesti tikrai nespėjau. Kasdien kaip ir iki šiol dirbu su individualiais užsakymais. O internetinė erdvė suteikia ne mažesnį iššūkį! Mūsų internetinės parduotuvės projektas vartotojams pateiks dar daug naujienų. Tikiu, kad savo funkcionalumu tai bus išskirtiniausia lietuviško prekės ženklo svetainė Lietuvoje. Tai yra pagrindinė motyvacija.
Kristina, o kaip pati atsakytum – koks paukštis esi?
Pagal asmenybės tipą aš esu gryniausia pelėda. Pelėdos yra perfekcionistės, išmintingos analitikės, gerai organizuotos ir sistemingos. Jos puikiai žino, ką daro, yra tikslios, metodiškos ir logiškos. Šios savybės puikiai apibūdina ir mane. Be to, pelėdų tipažui priskirtina tai, kad itin chaotiškoje darbo aplinkoje šio tipo žmonės įveda pusiausvyrą. Mano gyvenime sprendimų priėmimas yra kruopštus ir ilgas procesas, ir šiuo klausimu galiu būti netgi užsispyrusi, ypač jei logika diktuoja vienaip, o sprendimo reikalaujama kito. Mėgstu kruopštumą ir organizuotumą – būtent su tokiomis savybėmis man ir asocijuojasi šie paukščiai.