Penktadienio vakarą į Palangos koncertų salę rinkosi būrys klasikinės muzikos mėgėjų, čia pristatytas vienas pagrindinių festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ akcentų – choreografės Aušros Krasauskaitės šokio spektaklis „Karmen“ pagal G. Bizet – R. Ščedrino „Karmen siuitą“.
Spektaklio sumanytoja ir choreografė A. Krasauskaitė „Karmen“ žadėjo pristatyti kitokią, be rožių ir raudonų sijonų. Žiūrovams patarė per daug nesusitelkti į siužetą, o prasmės atodangų ieškoti gaivališkoje jo energijoje.
„Ši muzika man be galo patinka – ji gyva, momentais sunki, su tragizmo, melancholijos, aistros prieskoniais. Taip pat perskaičiau istoriją apie kompozitoriaus G. Bizet meilę vyresnei moteriai, kuri jį paniekino ir atstūmė. Daroma prielaida, kad taip atsirado opera „Karmen“ – destruktyvi meilė be atsako įkvėpė kompozitorių. Tai mane labai sudomino – pati kančios tema, kai ji transformuojasi į materiją, šiuo atveju, muziką“, – pristatydama spektaklio idėją pasakojo choreografė A. Krasauskaitė.
Spektaklio dirigentas Modestas Pitrėnas, kalbėdamas apie muzikinę šokio spektaklio medžiagą, Georges Bizet ir Rodiono Ščedrino „Karmen siuitą“, įvardino ją kaip unikalų subtilaus perkūrimo atvejį. Rusų kompozitorius R. Ščedrinas garsią G. Bizet operą „Karmen“ sėkmingai papildė įtaigiomis muzikinės raiškos priemonėmis.
„Tai unikalus atvejis, kai tokio lygio muzikos šedevras kaip Georges Bizet „Karmen“ perkuriamas taip sėkmingai, jog įgauna, rodos, naują impulsą gyventi. R. Ščedrinas paprastomis, bet itin įtaigiomis priemonėmis papildo muzikinę drobę. Įtraukdamas galingą mušamųjų instrumentų arsenalą jis sukuria itin kokybišką, pažįstamą, bet sykiu visiškai naują kūrinį. Kyla pojūtis, kad ši muzika tarsi sugeba „prakalbinti“ šiuolaikinį žmogų. Svarstau, gal šis pojūtis kyla todėl, kad kūrinį autorius dedikavo savo gyvenimo mūzai – žmonai Majai Pliseckajai“, – pasakojo šokio spektaklio „Karmen“ dirigentas M. Pitrėnas.
„Šis vaidmuo man yra iššūkis, priverčiantis ieškoti savyje naujų spalvų. Tenka daug domėtis, dirbti prieš veidrodį, ieškoti išraiškos formų. Stengsiuosi, kad spektaklio metu žiūrovas perskaitytų istoriją“, – sako Karmen vaidmenį atlikusi Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokėja Beata Molytė-Kulikauskienė.