Šiandieninė mada varijuoja tarp subtilaus paprastumo ir akį rėžiančio avangardo. Ir vienas, ir kitas stilius turi savo pasekėjų, ir vienu, ir kitu žavisi daugelis. Tad akivaizdu, jog kuo toliau, tuo labiau mados industrija laisvėja, o dizaineriai ne tik demonstruoja sezono naujienas, bet ir atskleidžia savo kūrybiškumą, išsako požiūrį į žmones, pasaulį ir gyvenimą. Variacijų, požiūrių bei galimybių įvairovė leidžia kelti klausimą: jei tokia laisvė mados industrijoje egzistuoja dabar, tai kas bus rytoj?
Į šį klausimą atsakyti gana keblu, bet viename iš savo interviu Stefano Gabbana pabandė tai padaryti. Anot dizainerio, atsakymo į šį klausimą tiesiog nėra: „Mada taip susijusi su visuomene, kad neįmanoma nustatyti, kokia ji bus“. Sakot, neįmanoma? Bet gal verta pabandyti?
Norėdamas spėti, kur link pasuks mados industrija, kaip ir teigė S. Gabbana, privalai atsisukti į visuomenę, kuri kuo toliau, tuo labiau laisvėja, darosi tolerantiškesnė ir drąsesnė, vadinasi, tokia darosi ir mada. Įdomūs drabužių ansambliai vis dažniau puošia net ir mūsų tautiečius, o ką jau kalbėti apie mados sostines, kur žmonių negąsdina kitokie. Atvirkščiai, kitoniškumas domina, intriguoja ir yra sveikintinas. „Jei nori būti nepakeičiama, turi būti kitokia“, – kažkada pasakė mados ikona Coco Chanel. Tai tinka ir dabartinei madai.
Tai, kad dizaineriai kurdami gręžiasi į visuomenę, matyti ir iš kitų Milano mados savaitėje savo darbus pristatančių dizainerių. Kuo jie įdomūs? Kitoniškumu ir didele drąsa. Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į per pastaruosius keletą metų žaibiškai išgarsėjusio kičinės mados dizainerio Philipp Plein 2014 m. pavasario kolekciją, kurioje dizaineris pabrėžia moters bei jos stiliaus kitimą iš santūraus į agresyvesnį, išraiškingesnį ir be tabu. Tai ypač atsispindi vestuvinių suknelių kolekcijoje, kurios puoštos kaukolėmis ir įvairiais užrašais, pavyzdžiui, „Fuck you you fuckin fuck“ (vertimo pateikti, matyt, nebūtina!). Taip pat nepamirškime ir Moschino mados namų, kurie pademonstravo ilgą, raudoną, prabangų sijoną su… karve ant jo. Moschino, galima sakyti, atsigręžė į praeitį į kaimo tradiciją, tačiau, kaip ir Philipp Plein, suintrigavo ir parodė, kad reikia, tiesiog privalu būti savimi, tačiau kitokiam ir išskirtinam. Ir vis tik šiuolaikinė mada nepamiršta tradicijų ir laviruoja tarp intrigos bei visiems priimtinos klasikos. Kaip pavyzdį galime pateikti tos pačios Milano mados savaitėje pristatytą Roberto Cavalli kolekciją, kuri tviskėjo rafinuotumu ir prabanga. Pasipuošę dizainerio kūryba gal pernelyg nešokiruosite, tačiau dėmesį tikrai atkreipsite!
Moschino SS14 kolekcija:
Philipp Plein SS14 kolekcija:
Roberto Cavalli SS14:
Taigi, pabandyk įsivaizduoti: vaikščiodamas Vilniaus senamiesčiu dairaisi ir stebi žmones. Pasuki galvą į vieną pusę ir matai ją, pasipuošusią elegantiška juoda suknele, aukštakulniais ir klasikiniu paltuku. Subtilu ir gražu, – žvelgi į jos pasitikėjimą savimi spinduliuojančią eiseną, ilgus banguotus plaukus ir žaviesi. Pasuki galvą į kitą šoną ir matai pirmosios priešingybę – trumpas, berniukiškas kirpimas, kelnės iki čiurnų, iš po jų kyšo iš tolo šviečiančios raudonos kojinės, žinoma, žemakulniai, raudonas švarkas ir daugybė papuošalų. Toji moteris taip pat patraukia tavo žvilgsnį. Dar labiau stebina tai, jog abidvi nužingsniuoja į tą patį koncertą, o tu mąstai, jog jos abi susilauks išskirtinio dėmesio… Štai tokia yra ir šiandieninė mada – kiekvienam ji individuali, vis kitokia, savaip žavinga ir intriguojanti. Taip yra šiandien, taip bus ir ryt.