MO muziejus ir Britų taryba Lietuvoje tęsia jau šeštus metus vykstantį bendradarbiavimą, kuris 2025-aisiais pasieks dar daugiau mokyklų ir bendruomenių. Projektas „Vizualinio mąstymo strategija mokyklose“, integruojantis menu grįstą metodą į formalųjį ugdymą, įtrauks beveik šimtą mokytojų visoje Lietuvoje bei tautinių bendrijų mokyklų mokinius Vilniaus rajone.
Daugiau mokyklų, daugiau galimybių
Pasak Britų tarybos Lietuvoje vadovės Onos Marijos Vyšniauskaitės, ilgalaikė partnerystė su MO muziejumi jau įrodė šio projekto efektyvumą. Todėl nuo 2024-ųjų bendradarbiavimas sutelkiamas į trejų metų ciklą, kuriame dėmesys skiriamas mokymams pedagogams ir darbui su tautinių bendrijų mokiniais.
„Džiaugiamės, kad nuo pirmojo eksperimento MO muziejuje praėjo keletas prasmingo ir intensyvaus darbo metų. Per šį laiką daugybė vaikų iš įvairių Lietuvos vietų, kurių gimtoji kalba nėra lietuvių, stiprino savo kritinį ir kūrybinį mąstymą, komunikacijos gebėjimus ir lietuvių kalbos įgūdžius. Tai vienas iš būdų kurti bendruomenišką ir kūrybingą ateities visuomenę“, – sako O. M. Vyšniauskaitė.
Vizualinio mąstymo strategija – nuo kalbos iki emocinio intelekto
Praėjusiais metais projektas buvo įgyvendintas vienoje Klaipėdos progimnazijų. Atliktas tyrimas parodė, kad dalyviams pagerėjo ne tik lietuvių kalbos įgūdžiai – jie tapo drąsesni reikšdami mintis, artikuliuodami emocijas ir dalyvaudami diskusijose.
Šių metų vasarį–gegužę Rudaminos Ferdinando Ruščico, Lavoriškių Stepono Batoro ir Pagirių gimnazijų mokytojai bei mokiniai kartu su MO muziejaus edukatoriais dalyvaus mokymuose ir kurs integruotas lietuvių literatūros pamokas, taikydami Vizualinio mąstymo strategijos metodą. Ši metodika, pagrįsta žodine dailės kūrinių analize, yra lengvai pritaikoma ugdymo procese, todėl mokytojai ir mokiniai galės iš karto ją naudoti praktikoje.
MO muziejaus edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė pabrėžia, kad nors šiame projekte metodas taikomas lietuvių kalbos mokymuisi, jis sėkmingai veikia ir kitose disciplinose, tokiose kaip fizika ar chemija.
„Kiekvienais metais su Britų taryba pasiekiame apie 100 mokytojų iš tautinių mažumų ar profesinių mokyklų bei nutolusių Lietuvos regionų. Šie pedagogai dirba su labai skirtingų socialinių kontekstų mokiniais, o Vizualinio mąstymo strategija leidžia jiems kartu analizuoti aktualias temas, kurti atvirą dialogą, ugdyti XXI a. svarbiausias kompetencijas ir emocinį intelektą. Todėl šio metodo plėtra yra itin reikšminga“, – sako J. Zigmantė.
MO muziejus ir Britų taryba kviečia mokytojus ir mokinius prisijungti prie šios iniciatyvos ir atrasti naujus būdus pažinti, interpretuoti ir mokytis per meną.