Menu
 
 

„Naujasis Baltijos šokis“ pasitiks talentinguosius kaimynus

2017 05 03  20:20  |  Aktualijos

Edyta Kozak

Nuotraukos iš asmeninių šokėjų archyvų

Šokio gerbėjai kalendoriuje brauko dienas, nes gegužės 12-oji ir į šokio sūkurį įsupantis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ – jau visai čia pat. Kaip ir kasmet, festivalis į svečius pakviečia ne tik garsiausias pasaulio trupes iš tolimiausių kraštų, bet ir talentinguosius kaimynus. Šiemet gegužės 13 ir 14 d. Vilniuje svečiuosis ir savo darbus pristatys ukrainietis choreografas Antonas Ovčinikovas ir lenkai Edyta Kozak bei Rolandas Rowińskis.

Apie logikos ir laiko įtaką

Ukrainoje pirmaujančio nepriklausomo šokio teatro „Black O! Range“ įkūrėjas ir režisierius,  šiuolaikinio šokio festivalio „Zelyonka-Fest“ organizatorius Antonas Ovčinikovas į „Naująjį Baltijos šokį“ atveža savo spektaklį „De.sinchronizacija“, kuris bus rodomas Menų spaustuvėje gegužės 13 d. Kaip sako pats choreografas, šis kūrinys – tai mąstymo apie istorinių procesų logiką ir atsakymo, kaip mūsų praeitis keičia mūsų dabartį, paieškų rezultatas.

„Ar galime pakeisti dabartį nesižvalgydami į praeitį? Ar yra bent kokia galimybė saugiai ištrūkti iš konflikto su pačiu savimi, neprisiimant atsakomybės už viską, kas nutiko mano gyvenime?“ – klausia A. Ovčinikovas.

Tyrinėdamas šalies istoriją per individualią dvasinę ir kūnišką patirtį menininkas ilgai žvelgė į nuotraukas ir tekstus, klausėsi savo jaunystės garsų ir melodijų. Jis judėjo kartu su muzika, kuri paliko žymę atmintyje ir kūne. Bandydamas išsiaiškinti, ar jo individuali atmintis yra dalis kolektyvinės atminties, autorius ieško auditorijos atsako į tuos pačius klausimus, kuriuos užduoda jis pats. Šie ieškojimai suformavo judesių mozaiką, o ji, mintys, atsiminimai ir emocijos tapo pagrindu pasirodymui. Kai kūrėjas buvo beveik pasiruošęs pristatyti spektaklį plačiajai auditorijai, jis suprato, kad šiame darbe nėra prasmės pateikti kokias nors išvadas. Vienintelė vizuali išvada, kuri susiformavo per laiką, yra jis pats.

Ilgiau nei minutę trunkantis šokis

Šokėja, choreografė, šokio skleidėja ir daugybės šiuolaikinio šokio renginių organizatorė Edyta Kozak su kolega choreografu Rolandu Rowińskiu gegužės 14 d. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre ir gegužės 16 d. Naujosios Vilnios kultūros centre pristatys savo darbą „Šoku jums ilgiau nei vieną minutę“.

Po labai sėkmingos baleto šokėjos karjeros E. Kozak išsiskyrė su klasikiniu šokiu ir pasinėrė į šiuolaikinio šokio pasaulį. Į kūrėjos kelią ji taip pat sugrįžo po ilgesnės pertraukos, per kurią kovojo už tai, kad šiuolaikinis šokis būtų įtvirtintas Varšuvoje. Savo šokio instaliacijoje „Šoku jums vieną minutę“ (2007 m.) ji scenoje nepasirodė. Tąkart ji kur kas daugiau dėmesio skyrė darbui su auditorija. Vis dėlto šį kartą ji šoks pati. Spektaklis „Šoku jums ilgiau nei vieną minutę“ yra jos ir režisieriaus dialogas. Tai susitikimas, per kurį atsiskleidžia šokėjos istorija, jos mėgstamiausi stiliai, estetika ir žavesys.

Antonas Ovčinikovas - SwO magazine

Interaktyvi instaliacija „Šoku jums vieną minutę“ buvo kūrybinio triptiko pradžia. Vėliau atsirado spektaklis „Šoku jums ilgiau nei vieną minutę“ ir R. Rowińskio filmas „Šoku jums“, kuris Menų spaustuvėje bus rodomas gegužės 14 d. (nemokamai). Interneto šokio portalo nowytaniec.pl kritikai spektaklį „Šoku jums ilgiau nei vieną minutę“ 2009 m. išrinko „Metų siurprizu“ ir „Geriausiu pasirodymu“.

Kozak nuo 2001 m. vadovauja tarptautiniam šiuolaikinio šokio festivaliui „Body / Mind“, yra jo fondo prezidentė ir nuo 2011 m. viena Šokio kongreso Varšuvoje pagrindinių koordinatorių. Ji buvo pagrindinė „Wielki“ teatro Varšuvoje ir François Klauso vadovaujamo „Stadt“ teatro Berne šokėja. 1990 m. įkūrė NEI – vieną pirmųjų nepriklausomų šokio teatro trupių Lenkijoje ir pirmąją Varšuvoje. E. Kozak yra laimėjusi daug apdovanojimų ir stipendijų, vieni jų – Kultūros ministerijos apdovanojimas 1996 m. ir įvertinimas už šokio meno skatinimą 2003 m. Edyta vadinama viena įsimintiniausių šokėjų, perėjusių iš klasikinio baleto į šiuolaikinį šokį, kuris ją pakerėjo eksperimentinėmis formomis ir konceptualia (ne)šokio sąvoka.


Komentuok:




*



Reklama