Uždaryti dar iki prasidedant karantinui, Lietuvos kino teatrai pradeda sugrįžimą į vėžes – švelninant karantino sąlygas, jie pamažu ir vėl atveria duris. Planuojama, jog daugumos kino teatrų repertuare suksis sėkmingiausi šiemet kinuose rodyti filmai arba filmai, kurių demonstravimas buvo nutrauktas dėl COVID-19 pandemijos. Tikimasi, jog netrukus kino teatrų repertuarus ims pildyti ir naujų filmų premjeros. Viena atžygiuosiančių naujienų – Lietuvos kino teatrų salėse dar nerodyta, Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino Pavasaris“ uždarymo filmu tapusi drama „Matijas ir Maksimas“ (angl. „Matthias and Maxime“, 2019).
Praėjusiais metais Kanų kino festivalyje pristatytą filmą režisavo kino genijumi vadinamas prancūzų kilmės kanadietis Xavier Dolan. Žiūrovų simpatijų visame pasaulyje sulaukęs filmas „Matijas ir Maksimas“ ne tik uždarė virtualioje erdvėje vykusį „Kino Pavasarį“, tačiau ir buvo rodytas Aerokine Tarptautiniame Vilniaus oro uoste. Netrukus į kino sales įžengsianti istorija žiūrovams pristato grupelę draugų. Vienas jų – Maksimas (Xavier Dolan), netrukus išsikraustysiantis į Australiją. Kartu su vaikystės draugu Matijumi ir grupele triukšmingų vaikinų jis nutaria nerūpestingai praleisti laiką sodyboje prie ežero. Kol kompanija audringai siaučia, vieno iš draugų sesuo paprašo Matijo ir Maksimo suvaidinti jos studentiškame filme. Vienoje iš scenų vaikinai turi pasibučiuoti. Šis žaismingas ir, atrodytų, visai nekaltas įvykis pasėja abejones draugų širdyse…
Dolan filmuose atgimsta vaikų ir tėvų santykiai, asmens tapatybės paieškos, sudėtingas ir komplikuotas žmonių tarpusavio santykių vaizdavimas, LGBT temų atspindžiai, narstomos partnerystės, prisirišimo, draugystės ir, žinoma, meilės temos. Ne išimtis ir „Matijas ir Maksimas“, savyje talpinantis viską, už ką gerbėjai ir pamilo jaunąjį režisierių X. Dolan. Genijaus etiketę režisierius pelnė ne šiaip sau – sunku paneigti, jog X. Dolan apdovanotas nenusakomu stiliaus pojūčiu, tad jo filmai išsiskiria ypatingai harmoninga ir užburiančia stiliaus, muzikos, spalvų ir vaizdų sinteze. Žavūs sulėtinti kadrai, spalvų žaismas, tobulai suderintos detalės, linguoti į taktą verčianti muzika ir milžiniška žavesio ir stiliaus dozė, spinduliuojama iš anapus ekrano tapo kone režisieriaus vizitine kortele. Kaip teigia „Kino Pavasario“ programos sudarytoja Mantė Valiūnaitė, „Xavieras Dolanas, kurio filmai visada ryškūs, energingi ir prisodrinti šiuolaikinės populiariosios muzikos, filme „Matijas ir Maksimas“ režisūriškai pasirodo žymiai brandesnis. Pakeitęs keletą romantinės komedijos elementų, jis įsižiūri į heteronormatyvioje aplinkoje gyvenančių vyrų pažeidžiamumą ir tapatybės paieškas.“
Filmo kino salėse ieškokite nuo birželio vidurio, kuomet duris Lietuvoje atvers net keletas didžiųjų kino teatrų!