Balandžio 23 – gegužės 18 dienomis Vilniuje vyksiantis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis NEW BALTIC DANCE pristato ambicingiausią programą per pastaruosius devynerius metus. Festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė įsitikinusi – šių metų renginys ne tik provokuos diskusijas, bet ir pasiūlys įtraukiančią patirtį su kūrėjais, psichologais ir įvairių sričių ekspertais.
Kūnas – mūsų jungtis su pasauliu
„Gyvename laikais, kai pokyčiai vyksta greičiau, nei spėjame juos suvokti. Kūnas lieka vieninteliu būdu patirti realybę. Šiemet festivalis akcentuoja kūno kalbą kaip universalų tiltą tarp savęs, kitų ir aplinkos“, – teigia G. Masteikaitė.
Festivalis suburs choreografus, šokėjus ir meno mylėtojus iš Ispanijos, Italijos, Vokietijos, Prancūzijos, Islandijos, Baltarusijos, Švedijos ir Lietuvos. Spektakliai vyks Lietuvos nacionalinio dramos teatro, Dūmų fabriko, Menų spaustuvės erdvėse, o kai kurie pasirodymai pasieks Druskininkus, Ukmergę ir Gargždus.
Festivalio programos akcentai
Atidarymo spektaklis „Mont Ventoux“ (Kor’sia, Italija/Ispanija) – įkvėptas XIV a. laiško apie kopimą į kalną, simbolizuojančio kelionę į save ir gamtos atradimą. Judesio, scenografijos ir garso estetika sukuria vizualiai stulbinantį reginį.
„Harmonia“ (Adrienn Hód, Vengrija & Unusual Symptoms, Vokietija) – intymi patirtis apie artumo troškimą ir kūnų įvairovės sakralumą. Spektaklyje dalyvauja ir negalią turintys šokėjai, suteikiantys kūriniui dar didesnį jautrumą.
„Unearth“ (Jafta van Dinther, Švedija/Vokietija) – keturių valandų choreografinis eksperimentas, įkūnijantis kūno šventovės manifestą.
„La Chachi“ (Ispanija) – ugningas flamenko pasirodymas, kuriame susijungia šokėjos María del Mar Suárez energija ir dainininkės Lola Dolores autentiškumas.
„When the Bleeding Stops“ (Lovísa Ósk Gunnarsdóttir, Islandija) – jautri solinė premjera apie moters kūno patirtis menopauzės laikotarpiu, visur sulaukianti audringų ovacijų.
„Mirlitons“ (François Chaignaud & Aymeric Hainaux, Prancūzija) – dvikova tarp choreografijos ir beatbox‘o, sukurianti naujo laiko ritualą.
Uždarymo spektaklis „Non+Ultras“ (Moritz Ostruschnjak, Vokietija) – vizualinis chaosas, jungiantis sirgalių kultūrą, politinį protestą ir popkultūros ikonografiją.
Lietuvos kūrėjų premjeros
„Clap & Slap“ (Agnietė Lisičkinaitė ir Igor Shugaleev) – choreografinis dialogas apie baimę, atsakomybę ir geopolitines įtampas. „Šokti 1000 metų“ (Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė) – spektaklis apie kasdienybėje slypinčias choreografines galimybes. „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ (Greta Grinevičiūtė ir Meno ir mokslo laboratorija) – draugystės analizė per šokį. „Kraitis“ (Giedrė Kirkilė) – spektaklis apie tapatybės kūrimą ir perkūrimą. „Chiaroscuro“ (Liza Baliasnaja) – baimės ir šleikštulio įtaka politinėms pažiūroms poliarizuotoje visuomenėje. „Saikas“ (Oksana Griaznova, Marius Pinigis, Nuepiko trupė) – kūrinys apie dažnai pamirštamą saiko vertę.
Festivalis, formuojantis šiuolaikinio šokio ateitį
NEW BALTIC DANCE tapo ne tik menininkų susitikimo vieta, bet ir erdve, kurioje gimsta nauja šokio profesionalų karta. Festivalis suteikia žiūrovams galimybę patirti pasaulinio lygio kūrybą, tuo pačiu pristatydamas Lietuvos šiuolaikinio šokio talentus.
Balandžio 23 – gegužės 18 d. Vilnius ir kiti miestai. Bilietai jau prekyboje. Daugiau informacijos – festivalio svetainėje. Nepraleiskite progos pamatyti, kaip šiuolaikinis šokis gali (per)žengti ribas ir atverti naujas kūno ir meno patirties dimensijas!