Drąsiai į mados traukinį šokusi alytiškė Ieva Guzė, mažosios bendrijos “Guzva” (EVAstyle) įkūrėja ir savininkė, vos per dvejus metus spėjo ne tik atsikąsti Plus-Size drabužių prekybos, nugalėti prestižiniuose metų verslininkių apdovanojimuose, visiškai pamesti galvą dėl stilistės darbo, bet ir įsivelti į netikėtą avantiūrą – kolekcijos kūrimą stilistinių idėjų šou “Exit To The City”, kurios kostiumus žada siūti iš… stogo dangos plėvelės.
Mados versle dirbanti alytiškė verslininkė Ieva Guzė niekada nestokojo drąsos: matydama, kad Lietuvoje tragiškai trūksta originalių drabužių tokioms kaip ji -Plus-Size dydžio moterims – pati ėmėsi juos vežti iš Anglijos ir prekiauti internetu. Pajutusi, kad prekybai drabužiais stinga žinių, nedvejodama pasinėrė į stilistikos studijas.
Realybės padiktuoti verslo sprendimai
Ryški, spalvinga ir vietoje nenustygstanti Ieva prisipažįsta, kad pirmas jos šūvis nebuvo taiklus: “Vos pradėjusi prekybą didelių dydžių drabužiais, susidūriau su visai neoptimistine realybe: stambesnės moteris paprastai yra vyresnės, todėl nenori linksmų, ryškių, naujausias tendencijas atspindinčių rūbų. Kitaip sakant, mano tikslinė auditorija visai nenorėjo to, ką joms siūliau, ir orientavosi į kuklius, nuobodžius, blankių spalvų, rankų neatidengiančius drabužius. Faktas: stambios moterys kažkodėl geriausiai jaučiasi apsirengusios maišais. Kita vertus, tai nenuostabu – ne tik stambios moterys kupinos kompleksų. Kadangi pati esu labai drąsi – kartais gal kažkam atrodo, kad net per daug drąsi – man į akis ypač krenta tai, kad apskritai lietuvės moterys yra ganėtinai drovios ir kompleksuotos. Žinoma, yra malonių išimčių, kurių dažniau pasitaiko, tarkime, sostinės senamiestyje, bet aš kalbu apie tą statistinę, vidutinę lietuvę moterį. Neįtikėtina: jos tokios gražios – ir taip bijo būti ryškios, matomos!”
Vis dėlto, kaip sako pati Ieva, galimybės knibžda aplink – tereikia jomis pasinaudoti: “Prekiaujant internete, mugėse, festivaliuose, paaiškėjo netikėta tendencija: mano drabužius mielai pirkdavo kur kas lieknesnės merginos ir juos persisiūdavo arba netgi ir vaikščiodavo tokiais – per dideliais, nes joms oevrsize drabužis yra tiesiog gražu. Štai tuomet ir supratau, kad mada įdomi ne tik kaip bekraštis kūrybinių eksperimentų poligonas, bet ir iš verslo pusės. Pradėjusi nuo didesnių dydžių, perėjau prie išparduotuvės modelio, o dabar jau mąstau ir apie pasiūlymus, skirtus užsienio rinkoms”.
Verta kurtis provincijoje
Apdovanota prestižiniu “BZN Start” moterų verslininkių apdovanojimu kaip “Metų jauno verslo solo” kategorijos nugalėtoja, Ieva nesibodi dalintis savo patirtimi, klaidomis ir atradimais. “Mudu su vyru dažnai kviečia kalbėti bendruomenėms, jaunimui, pradedantiems verslininkams. Kai manęs klausia, ar būdama provincijoje neapriboju savo verslo galimybių, visada sakau, kad, visų pirma, Lietuva yra labai mažytė, todėl čia gali verslauti praktiškai gyvendamas bet kur. Antra, patys savo įmones steigiame rajonuose (Alytaus, Kauno) ir pradedantiems verslininkams patariame eiti į rajonus, nes juose ne tik didesnis subsidijavimas, įvairių fondų parama, bet ir žmonės labiau džiaugiasi jaunimu, ateinančiu šalia jų kurti ir kažką daryti.
Būna ir juokinga, ir smagu, kai atvykę į kokį festivalį prekiauti savo produkcija, būname sutinkami su nuostaba “wow, dzūkai!”. Na ir kas, kad realiai nuo Vilniaus ar Kauno tesame vos už keliasdešimties kilomterų, bet klientų akyse įgauname netikėto autentikos, egzotikos prieskonio”.
Kostiumai iš stogų dangos plėvelės – kaip simbolis
Ieva neslepia, kad nors madoje atsidūrė atsitiktinai ir vis dar neretai jaučiasi “balta varna”, negalinčia vadintis nei “dizainere”, nei “stiliste”, tačiau vis dėlto mada tapo ta sritimi, kur jai gera dirbti ir kurti: “Mados verslas kur kas įvairesnis nei galima pamanyti iš pirmo žvilgsnio. Nesuprantu, kodėl į verslą madoje reikia žvelgti taip ribotai – kad privalai būti dizaineris, organizuoti arenose pristatymus ir rengti žvaigždes? Man asmeniškai madoje patinka jos beprotiškas universalumas: galima atrasti siaurų nišų ir jose tapti vienvaldžiu karaliumi”.
Būtent ši – siaurų nišų idėja – ir įkvėpė Ievą savo naujausioje kuriamoje kolekcijoje “Tuštuma” kostiumams siūti panaudoti stogo dangų plėvelę. “Idėja toli gražu ne nauja: šias plėveles pasaulyje jau senokai naudoja spec. profesinių drabužių siuvimui, juk jos yra kvėpuojančios, nepraleidžia drėgmės, įdomios kaip medžiaga, gali būti įvairių tekstūrų, storių. Pasirinkau ją, kaip idėjiškai man artimą simbolį: kad tiek madoje, tiek versle reikia žvelgti plačiau ir ieškoti netrastų nišų. Tarkime, nemanau, kad būčiau pajėgi sukurti ir išplėtoti savo vardinių drabužių liniją (nors pastaruoju metu sulaukiau ne vieno pasiūlymo ją kurti), tačiau visai kas kita – drabužiai, skirti siaurai, specifinei žmonių grupei. Tarkime, stogdengių uniformos. Arba kinologams ir felinologams – žmonėms, dalyvaujantiems šunų bei kačių parodose”.
Kolekcijai pavadinimu “Tuštuma”, kurią pristatys jau rugsėjo 26 d. stilistinių idėjų šou “Exit To The City” scenoje, Ieva ne tik subūrė profesionalų komandą – vizažistus, kirpėją, fotografą – bet ir pritraukė idėja užsidegusius ir ją palaikančius kraštiečius – nuo asistentų, iki konsultantų. “Alytus nedidelis, visi vieni kitus pažįstame ir palaikome. Kur kreipiuosi – ten gaunu pagalbos: rajono savivaldybė mielai leido naudotis patalpomis, reikalingomis repeticijoms, Alytaus lėlių teatro kolektyvas maloniai konsultuoja rengiant scenografinę pasirodymo dalį. Juk sakiau, kad verslas ir kūryba provincijoje turi savų privalumų,” – šypsodamasi pasakoja jaunoji verslininkė.