Kovo 18–19 dienomis ant Šiuolaikinio meno centro flagštoko iškelta piratų vėliava skelbė – pastatą užkariavo „Mados infekcija“. Per dvi festivalio dienas buvo parodyta 15 kolekcijų ir unikalus menininko Andrey Bartenev performansas – jam vieninteliam publika plojo atsistojusi, o finale sudaužytos keraminės skulptūros šukes greičiausieji susišlavė atminimui.
Druskų kambarys
Šiuolaikinio meno centro erdvėse festivalio metu siautė ne tik minia stileivų, bet ir įspūdingos gamtos stichijos – sužėlęs beržynas, vulkanas, poliarinės pašvaistės ir šeši skulptūriški ledkalniai – vizualus priminimas, kaip sparčiai ir netikėtai klimato kaita veikia aplinką ir mūsų gyvenimą.
„Keičiantis klimatui vienur sezoniškumas visiškai išnyksta, kitur, priešingai, orai apsiverčia aukštyn kojomis, kardinaliai pakeisdami kraštovaizdį, gyvenimo būdą ir drabužių dėvėjimo įpročius. Analogiški pokyčiai vyksta ir madoje: ribos tarp sezoniškumo ar lyčių skirtumo praktiškai nebėra,“ – teigia festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Šešiems ledkalniams suberti prireikė keturių tonų techninės druskos ir ne vieno eksperimento, kad monumentalūs kūgiai būtų reikiamos formos, faktūros ir kristalizacijos.
„Scenografijos idėja gimė po klimato kaitos konferencijos Paryžiuje, kurioje buvo aptariama tirpstančių ledynų problema. Kardinalių klimato pokyčių Lietuvoje kol kas gal ir nepastebime, bet gamta po truputį keičiasi. Pajuokavome, kad jei anksčiau žiemą keliai buvo intensyviai barstomi druska, dabar ją naudosime meninėms instaliacijoms. Buvo liūdna stebėti, kaip per pusvalandį po festivalio ledkalniai pilnai demontuoti, bet tai dar labiau sustiprino pojūtį, kaip viskas laikina ir trapu,“ – apie scenografiją pasakoja festivalio architektė Rūta Bagdzevičiūtė.
Jauni, greiti ir įsiutę
Aštuonioliktoje „Mados infekcijoje“ naujausias kolekcijas demonstravo ištikimi festivalio senbuviai, kviestiniai svečiai iš Latvijos ir Lenkijos, konkurso „Injekcija“ finalininkai, kurie, pasak S. Straukaitės, debiutavo su trenksmu.
„Įdomu, kad kiekvienas renkasi savo kelią. Morta Nakaitė ištikima konceptualiajai madai. Thom Bara, sužavėjęs žiūrovus elegantiška linija, išsiskyrė originaliu šou, nekreipdamas dėmesio net į tai, kad fotografams bus praktiškai neįmanoma užfiksuoti modelių. Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcija – jaunatviška, neperspausta, šiuolaikiška. Jeigu per konkurso „Injekcija“ finalą komisijai buvo kilę abejonių, estė Anna Jelizarjeva įtikinamai sukūrė postsovietinę atmosferą, nors pati gimė jau nepriklausomybę atgavusioje Estijoje,“ – įžvalgomis dalijasi dizainerė S. Straukaitė.
Vyrų renesansas
Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama vyriškai madai, kuri iš moterų nugvelbė paskutinius atributus: gėlėtus audinius, kailius, blizgučius, sijonus ir net aukštakulnius. Liucijos Kvašytės kolekcijoje drąsiai, bet organiškai persipynė bažnytinio meno prabanga ir pankiškas do it yourself fenomenas. Lilija Larionova šiemet nenuskriaudė ir moterų, bet didesnį vaidmenį skyrė vyriškai linijai, pagrindiniu akcentu pasirinkusi lietpaltį. Latvių duetą Mareunrol‘s ne vienas žiūrovas įvertino už meniškiausią ir vieną kokybiškiausių kolekcijų. Šie kūrėjai Latvijoje išgarsėjo ne tik individualiais parodymais, bet yra vertinami kaip konceptualūs teatro kostiumų dailininkai.
David Bowie paveldas
Charakteringi makiažai ir dailūs veidai – dvi pagrindinės festivalio „Mados infekcija” makiažo kryptys. Į pirmąją pateko baltos blakstienos, ugniniai akių šešėliai ir vyrišką griežtumą pabrėžiantis, tamsus, dūminis akių makiažas. Kita kryptis buvo tinkama ne tik podiumui, bet ir pasivaikščiojimui mieste – švarus, gaivus veidas, sakingai padažytos lūpos ir lengvai paryškintos lūpos.
Ant festivalio „Mados infekcija“ podiumo svečiai galėjo išvysti ir šiųmetines šukuosenų tendencijas – išsidraikiusius kuodus bei įvairias kasyčių variacijas. Sandros Straukaitės kolekcijai sukurtos išraiškingos, David Bowie kūrybos laikmečio įtakotos šukuosenos.
Like, share, copy paste – vis tiek kitais metais padarysime geriau!!
Vaizdo klipas iš užkulisių: