„Talismanai“ – taip savo naują žaismingą vasaros rankinių kolekciją pavadino KIS KIS prekės ženklo įkūrėjos Eglė Žalionytė ir Miglė Navickaitė. Jaunosios mados dizainerės mielai sutiko pasidalyti savo kūrybinio dueto atsiradimo istorija ir papasakoti, kam skirta jų naujoji kolekcija, kas ją įkvėpė.
Papasakokite, kaip susipažinote ir nusprendėte kurti kartu?
Eglė: Kartu studijavome mados dizainą Kauno kolegijoje. Studijas baigėme pernai, todėl esame pažįstamos jau ketverius metus. O mintis, kad reikėtų kurti ne vienai, atsirado dar studijuojant, kai teko dirbti kartu prie bendro projekto. Tada pastebėjome, kaip puikiai suprantame viena kitos idėjas ir kad mūsų požiūriai į dizainą panašus. Visgi rimčiau kurti dviese pradėjome jau po studijų. Kartu įgyvendinti idėjas lengviau, nes gali pasitarti ir viena kitą papildyti.
Miglė: Be to, visos kūrybinio proceso smulkmenos tampa lengvesnės. Dviese greičiau padarai tai, kas vienai užtruktų daug ilgiau. Juk sakoma dvi galvos geriau už vieną. (šypsosi – aut. past.).
Kaip atsirado ženklas KIS KIS ir ką jis jums reiškia?
Miglė: Kai nusprendėme, kad kursime kartu, pradėjome galvoti apie prekinį ženklą. Jo idėją rinkomės atsakingai, nes norėjome, kad jis neatsibostų nei mums, nei kitiems. Norėjome kažko abstraktaus, kad ženklas nebūtų susijęs su kokiu nors vienu stiliumi. O pačią idėją paliekame žmonių interpretacijai. Vienam KIS KIS asocijuojasi su kiškiu, kitam su bučiniu. Sulaukiame ir tokių klientų, kurie pamatę jį sako – „O… čia mano katė!“. (Juokiasi – aut. past.).
Eglė: Nors buvo įvairių idėjų, bet būtent ši mums iš karto labai patiko. Norėjome nesieti jo su savo vardais, palikti daugiau erdvės tarp savęs ir to, ką darome. Manau, kad ir kitiems įdomiau, kai ženklas abstraktesnis ir galima spėlioti, ką gi jis reiškia, negu ateiti ir pasakyti – va čia matau namą arba kažkokią raidę. Paliekame laisvės vaizduotei.
Kokie buvo pirmieji jūsų kaip kūrybinio dueto darbai?
Eglė: Praėjusių metų rudenį pradėjome kurti originalias, šiltas kepures, kadangi artėjo žiema.
Miglė: O pavasarį sugalvojome, kad norime sukurti rankinių kolekciją, nes pasiilgome žaismingų spalvų ir norėjome paprastu būdu pagyvinti kasdieninį įvaizdį.
Antroji jūsų kolekcija „Talismanai“ – tarsi pirmosios tęsinys. Ar tokia ir buvo jūsų idėja, nenutolti nuo pirmosios kolekcijos?
Miglė: Taip, pirmoji kolekcija buvo neužbaigta, vis dar esame kupinos idėjų. Be to, norėjome ją labiau pritaikyti vasaros sezonui.
Eglė: Siekėme išlaikyti tą patį stilių. Ši kolekcija tarsi papildo pirmąją, jos spalvų gama kitokia, perteikia šviesesnę nuotaiką. O modeliai ir dydžiai – tai mūsų idėjos, atsiradusios atsižvelgiant į tai, ko nori moterys. Daug dirbame pagal individualius užsakymus, todėl turime nemažai klienčių, kurios pageidauja tam tikro, tik joms patrauklaus rankinės atspalvio ar dekoro.
Kaip susiformavo šios „Talismanų“ kolekcijos idėja? Ar iš anksto turėjote viziją, kad tai bus ne tik vakarui ar išskirtinėms progoms, o ir kasdienai skirtas modelis, priimtinas tiek jaunai panelei, tiek vyresnei moteriai?
Miglė: Iš tikrųjų mąstėme apie tokią rankinę, kurią būtų smagu nešioti kasdien, o ne tik puoštis išskirtinėmis progomis. Jeigu klientėms mūsų modeliuose ko nors trūksta, galima užsisakyti individualiai ir pritaikyti jas kiekvienos poreikiams. Tad pageidaujamos detalės atsiranda labai greitai (juokiasi – aut. past.).
Eglė: Tiesiog sutapo abiejų požiūriai, kurie susiliejo į tokį stilių – žaismingą ir kartu minimalistinį. Paprastai būtent nuo rankinės modelio spalvų derinio priklauso, kas ją nešioja – mergina ar moteris. Juk jis gali būti ir labai žaismingas, ir neutralus. Tiesa, dalis mūsų klientų vis dar klausia, kodėl rankinių kaina tokia, nors, palyginti su kitų dizainerių darbais, ji nėra aukšta. Juk kuriant vienetinius originalius gaminius reikia įdėti daug daugiau laiko ir darbo, ieškant tinkamiausių medžiagų ir spalvinių derinių, nei vis kartojant du ar tris tuos pačius modelius.
Ar turite menininkų (nebūtinai iš mados pasaulio, galbūt iš dailės, kino ar muzikos) iš kurių semiatės įkvėpimo?
Eglė: Negalėčiau įvardyti vienintelės pavardės. Juk neretai atsitinka taip, kad pamatai kažkokį meno kūrinį ir jis tau labai patinka. Be to, visiems pasitaiko sukurti ir sėkmingų, ir nesėkmingų darbų. Nemanau, kad kiekvienam menininkui viskas visada genialiai pavyksta. Visgi mane įkvepia nemažai tapytojų, tarkime, Van Goghas, Kandinskis, taip pat kubizmo atstovai. Galbūt dalis spalvų derinių, struktūruotos geometrinės formos atsiradusios būtent dėl jų netiesioginės įtakos.
Miglė: O man „Cirque du Soleil“ kostiumai yra kažkas tokio.. Kai matai, kiek reikėjo fantazijos, norint juos sukurti ir kaip kostiumai tinka akrobatams, kad jie taip laisvai galėtų judėti, belieka tik stebėtis. Dirbdamos klausome tokių grupių kaip – „Timber Timbre“, „Beirut“, „Arctic Monkeys“, „Franz Ferdinand“, ir atlikėjų kaip Devendra Banhart bei kitų. Jie nuolat keičiasi, nes klausomės pagal tos akimirkos nuotaiką ir vis ieškome dar negirdėtų atlikėjų. Mėgstame žiūrėti ir dokumentinius filmus, neseniai teko matyti apie Einšteiną. Tokia paguoda buvo – kiek jis užtruko prie savo reliatyvumo teorijos, aštuonerius metus?
Eglė: Juokavome, kad iki aštuonerių metų dar turime laiko, kol sukursime kažką tikrai vertingo.
Koks jūsų klientų ratas? Kur dar galima pamatyti jūsų kolekcijos modelių be socialinių tinklų?
Miglė: Pagrindinė komunikacija – tai klientų rekomendacijos ir, žinoma, „Facebook“. Mūsų darbų galima rasti internetinėje parduotuvėje „Styleone“, taip pat butikuose – „Naked“, įsikūrusiame Kaune ir Klaipėdoje.
Eglė: Iš tiesų pradedame jausti, kad vis daugiau atsiranda žmonių, besidominčių mūsų veikla, kuriems mus rekomenduoja ankstesni klientai.
Ar viską nuo idėjos piešinyje iki galutinio kolekcijos varianto įgyvendinate pačios, galbūt jūsų komanda neapsiriboja dviem žmonėmis?
Miglė: Viską kuriame dviese. Tiesa, prie galutinio rezultato prisideda šaunūs fotografai, modeliai ir vizažistės. Džiaugiamės, kad kuriant paskutinę kolekcijos galėjome dirbti su tokiais profesionalais kaip fotografas Mantas Kutkaitis, modelis Kristina Stančiauskaitė, makiažo ir šukuosenų meistrė Jolita – Jolie Make’up & Hair. Galiausiai už naujausią „Talismanų“ video pristatymą esame dėkingos Tomui Janulevičiui iš „PhotoSeconds“, modeliui Karolinai Jovaišaitei ir makiažą kūrusiai Sonatai iš „MK beauty“.
Eglė: Keliame aukštus reikalavimus, į savo darbus įdedame daug meilės. Vis dėlto kai tavo idėjas įgyvendina kitas žmogus, tiek jos neįdeda. Nors labai norėtume surasti tokių specialistų, kurie padėtų mums gamybos procese. Tačiau kol nerasime kokybiškai dirbančių, tol viską stengsimės daryti savo jėgomis.
Klausant jūsų gali pasirodyti, kad niekada nesiginčijate dėl vieno ar kito kūrybinio sprendimo, tačiau ar tai tiesa?
Eglė: Keista, bet didelių ginčų kūrybiniame procese iš tiesų išvengiame. Visas nesėkmes ir sėkmes dalijamės kartu (šypsosi – aut. past.).
Miglė: Į viena kitos kritiką atsižvelgiame ir dirbame toliau. Kalbant apie verslo procesą, man regis, tų ginčų pasitaiko itin retai, nes nė viena neturime šioje srityje daug patirties, todėl kartu mokomės visų subtilybių. Be to, ir darbais specialiai nesidalijame. Nėra taip, kad viena atsakinga tik už dizainą, o kita už medžiagų parinkimą ar siuvimą ir pan.
Ar ateityje žadate neapsiriboti aksesuarų dizainu, gal pereisite ir prie drabužių kolekcijų?
Miglė: Šiuo metu kuriame ir drabužius pagal individualius užsakymus. Taip pat kiekvienai aksesuarų kolekcijai sukuriame specialių aprangos derinių. Neabejotinai po mažu tai peraugs ir į didesnes kolekcijas.
Eglė: Tikimės jau kitais metais pristatyti pirmąją KIS KIS drabužių kolekciją (šypsosi – aut. past.).
Ačiū už pokalbį!
Su naujausiais KIS KIS darbais galite susipažinti:
www.facebook.com/LaukinisKisKis
Kolekcijos nuotraukos fotografo Manto Kutkaičio, modelis Kristina Stančiauskaitė, makiažas ir šukuosena Jolie Make’up & Hair.