Ruošdamiesi ateinančią žiemą planuojamai parodai „Paauglės bitės pašaukimas vieną vasarą“ Audrius Pocius ir Nicholas Matranga pakvietė Gayleną Gerberį paskaityti paskaitą ir galbūt papasakoti apie tai, kas įvyks vėliau. Paroda vyks gegužės 4 d., 19 val. ŠMC kino salėje.
Gaylenas Gerberis yra JAV menininkas ir pedagogas, gyvenantis Čikagoje, Ilinojaus valstijoje. Jis kuria tai, ką pats vadina „fonais“ ir „atramomis“, o iš tikrųjų – tapybos darbus, kurie tampa kitų menininkų darbų kontekstais. Paprastai jo kūriniai – tai didžiulės, ant medinių porėmių ištemptos vienspalvės drobės, imituojančios parodos sienas, dažnai – tokios pačios spalvos ir dydžio. Šiais darbais kritikuojama institucinė aplinka ir kvestionuojama autorystė. Menininkė ir kuratorė Michelleʼė Grabner yra rašiusi, kad Gerberio darbai „visąlaik kelia painiavą tarp atvaizdų „matymo“ ir „įrodymo“, kad tie atvaizdai yra“. Gerberis teigia, kad meno kūrinys nėra reikšmingas savaime – jo reikšmė gimsta iš sukurtų sąsajų ir padėties aplinkoje. „Egzistuoja nematoma norma, kuria remiantis konstruojama išraiška, ir yra išraiškų, nukrypstančių nuo normos, kuri mums regisi reikšminga“, yra pasakęs Gerberis. „Būtent šis santykis matyti mano darbuose.“
Parodos „Paauglės bitės pašaukimas vieną vasarą“ užmojis yra patyrinėti pasakojimus ir istorijas, gimstančias meninės (ir, tiesą sakant, bet kokios) produkcijos ar darbo metu. Būtų galima pradėti nuo keleto klausimų: „Kaip produkcijos objektas apibrėžia gamintojo(s) tapatybę?“ arba „Kaip objekto tapatumas (grynai kalbine prasme) tam tikram žodžiui kraštutinai keičia tai, kaip jis funkcionuoja ir veikia skirtinguose kontekstuose, sykiu – ir rinkose?“
Tai pirmasis renginys iš serijos – būsimos parodos įžangos, kurioje menininkai pristatys savo praktikas ir įsitrauks į bendrą diskusiją.
Gaylenas Gerberis pastaruoju metu yra dalyvavęs parodose ir projektuose tokiose institucijose kaip: Kunstverein Ruhr, Esenas, Vokietija; Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean, Liuksemburgas; The Art Institute of Chicago, Ilinojaus valstija, JAV; Neues Museum Weserburg Bremen, Vokietija; Kunsthalle Bern, Šveicarija; Fonds Regional d’Art Contemporain de Bourgogne ir Musée des Beaux-Arts, Dižonas, Prancūzija, ir kt.