Pagaliau sulaukėm, kaip buvo skelbta visose įmanomose viešosiose erdvėse, didžiausio – nuostabiausio – įspūdingiausio – fantastiškiausio – profesionaliausio – paties pačiausio Lietuvos mados renginio, – Roberto Kalinkino 2014 m. pavasario/vasaros kolekcijos pristatymo, kuris davė peno pamąstymams visiems mada besidomintiems lietuviams ir užmetė naują masalą liežuviu plakti mėgstantiems. Tiesa, dauguma žiniasklaidos atstovų susilaikė nekomentavę kolekcijos, o tiesiog neutraliai skaitytojams papasakojo, kad štai, įvyko „blizgantis“ renginys. Ir paliko visą kritikų darbą atlikti komentatoriams… Spalio 10 dieną SwO taip pat buvo Siemens Arenoje. Dalinamės įspūdžiais iš šou.
Tik įžengus į didžiulę arenos erdvę, dėmesys pirma nukrypsta į ore kabančius milžiniškus lėktuvus – dekoracijas, kurios tikrai suteikė daug vilčių ir teigiamų emocijų, belaukiant kolekcijos pristatymo. Tiesa, pažiūrėjus patį pristatymą, sunku buvo atrasti šou ir dekoracijų sąsajas. Dizaineris žadėjo nustebinti renginio svečius ir jam tikrai pavyko – dedame riebų pliusą. Prigesus šviesoms didžiuliame ekrane paleidžiamas pristatomasis kolekcijos video klipas su užvedančia fonine muzika, kurios dėka turbūt ne vienam žiūrovui kūnu nuėjo šioks toks jaudulio šiurpuliukas. Tačiau filmukui pasibaigus, teigiamos emocijos po truputį ėmė blėsti, su kiekvienu į podiumą žengiančiu modeliu neišvydus nieko, ko dar nematėme.
Visą kolekcijos pristatymą mąsčiau, kam vis dėlto skirti šie rūbai. Tikrai ne dvidešimtmetėms, bet tuo labiau ir ne jų mamoms ar močiutėms. Tad į kokio amžiaus pirkėją sutelktas dėmesys? Pirmoji kolekcijos dalis buvo anglies juodumo. Modelis vilkėjo juodą kostiumėlį, o veidas buvo pridengtas tinkline skrybėle. Galbūt tai turėjo būti aliuzija į elegantiškos paryžietės stilių, tačiau juodas odinis derinys nė iš tolo nekvepėjo Prancūzija, bežiūrint į raukinukų „papuošalą“ bei šešėlį metančią skrybėlę. Jaunatviškas braižas trūkinėja, dizaineriui besiblaškant tarp pernelyg daug skirtingų įtakų. Minimalizmas, susipainiojęs su retro gijomis ir visa kita eile stilių, tampa nebeįkandamu eklektikos kąsniu. Kolekcijoje gausu juodų tamprių, kuriomis buvo aprengtos kone pusė manekenių, todėl jas pamačius penktą kartą ant podiumo pasidaro kiek nuobodu. Jos bus tiražuojamos, jau supratome. Prie tamprių buvo derinami įvairūs marškiniai bei palaidinės: nuo permatomų iki… permatomų iš tinklelio audinio. Buvo pasirinktas labai saugus įvaizdis, kurį mėgsta dauguma universiteto koridoriuose klaidžiojančių panelių, tačiau juk minia susirinko pažiūrėti to, apie ką galbūt niekada nebuvo pagalvoję, o ne spoksoti į New Yorker lentynose nugulusius įvaizdžius už pigesnę kainą.
Toliau kalbant apie moteriškus derinius, viena ryškiausių kolekcijos ašių buvo permatomos ilgos suknelės, kurios laviravo tarp vakarinės suknelės ir buduaro aprangos. Žiūrint kolekcijos pristatymą gyvai ir dar nesuskaičiuojamą kartų vartant kolekcijos fotografijas po renginio, aiškiai matyti, kad, kaip ir praėjusį sezoną, dizaineris nepasimokė ir vėl siekė parodyti kuo daugiau. Rezultatas? Disharmonija ir vientisumo trūkumas. Nebūtina sukrauti visas savo idėjas, susapnuotas per naktį, į vieną kolekciją. Kūrybiškumas, kad ir koks svarbus būtų, be mokėjimo pateikti, t.y., prekės supakavimo, arba apgalvoto įvaizdžio, nėra toks jau efektingas. Dizaineriui reikėtų išmokti atsirinkti savo paties mintis ir jas gražiai sudėlioti į lentynėles. Viena kokybiškai išplėtota idėja – įtikinamiau, nei kelias minutes trunkantis mados stebėtojo tąsymas nuo biuro kostiumėlio prie buduaro, o po to dar ir odinio sijono. Visumos vaizdas svarbus: nors ne visi madų pristatymų aksesuarai būna orientuoti į pardavimus, nemanome, kad tai galima taikyti RK ženklui. Vieni bateliai akivaizdžiai buvo skirti moterims, sėdinčioms bankuose, kiti – ant scenos žiopčiojančioms šviesiaplaukėms. O kur batai mums, įprastiems vilniečiams, nesisukiojantiems ant scenos, bet į madą atsisukantiems nuolat, nes tik ji suteikia tą stebuklingą prieskonį, kurio taip trūksta kasdienybėje?
Prie viso šio stilistinio chaoso norėtųsi paminėti ir keletą renginio detalių. Logiška, kad užsibrėžus daryti tokio masto šou, viskas turi būti atitinkamo lygio, tad reikėtų pagalvoti ir apie kito sezono modelių atranką. Visos podiumu žygiavusios merginos buvo savitos ir labai gražios, tačiau kilo įspūdis, jog joms primatavimai atlikti paskutinę minutę arba neatlikti visiškai, nes drabužiai tik darkė jų figūras. Kaip tuomet atrodys vos dviem dydžiais už 34 didesnė, 38 dydžio mergina? Taip pat nesklandumų turėjo ir transliacija, kurios nuolat trūkinėjantis vaizdas kėlė šiokį tokį sumišimą. Dar nuostabą kėlė pustuštės pirmosios salės eilės, kuriose turėjo sėdėti žiniasklaida, žinomi veidai ir svečiai, tačiau likusių laisvų vietų, kitaip, nei įprasta užsienio mados savaitėse, lietuviai PR neskubėjo užpildyti, todėl ir taip nepilna salė atrodė tuštesnė, nei reikėjo. Na, o svarbiausias apmąstymas kitam sezonui – vieta. Ar tikrai reikia Siemens Arenos tokiam šou? Galbūt geriau taikyti į mažesnę erdvę, kur žmonių kiekis užpildytų visas vietas ir nebereikėtų jaustis nejaukiai?
Žinoma, niekada viskas nebūna taip blogai kaip skamba ar atrodo. Lietuviai įpratę sėdėti sudėję rankas, tačiau griežtai komentuoti aktyviai veikiančius supuola visa minia. Nepaisant organizacinių spragų, stebėdama kolekciją vis stengiausi joje atrasti kažką užkabinančio ir, žinoma, radau! Kolekciją gelbėjo puikūs aksesuarai, tokie kaip didžiulės metalinės apyrankės bei permatomos keturkampės delninės. Taip pat Kalinkino vardą išsaugojo ir vyrų drabužių modeliai, kurių būta nedaug, tačiau pakankamai stiprių. Juose vyravo neįpareigojantis jauno ir stilingo vaikino įvaizdis, kuris tikrai priverstų atsisukti gatvėje, pamačius, pavyzdžiui, raudoną statement švarką. O galiausiai neužmirškime puikaus Jurgos Šeduikytės balso po kolekcijos pristatymo, kuri savo žavesiu pranoko visas podiumu ėjusias manekenes.
Žinome, kad dizaineris tikrai daug dirba tam, kad galėtų visus pakviesti į Siemens Areną ir tai vertiname, tačiau tuo pačiu metu linkime jam tobulėti, o ateinantį sezoną įrodyti liaudžiai, jog jis tikrai yra vertas mados podiumo. Ačiū už daugėjančius mados renginius Lietuvoje!
Sekite swo.lt naujienas – visas kolekcijos reportažas jau netrukus.