Dizainerė Toma Jankauskaitė pristatė naują pavasario-vasaros sezono kolekciją „SS’20“, pražydusią ryškiaspalviais gėlių ir batikos raštais.
Mados prekės ženklo „Studio Toma“ kūrėjos kolekcijoje – 30 suknelių modelių. Kai kurie siluetai jau spėjo tapti ikoniniais ir sėkmingai keliauja iš vieno sezono į kitą, atgimdami naujais raštais ir audiniais. Dizainerė neslepia savo meilės raukiniams ir laisviems siluetams, tapusiems jos suknelių atpažįstamumo elementais. Jų gausu ir šįkart.
„Artėjant vasarai esame išsiilgę spalvų, norisi kuo daugiau nuo šiltojo sezono neatsiejamų gėlių, tad ši kolekcija – itin gyva, marga, ryški. Džiaugiuosi atradusi batika margintus audinius. Jau kurį laiką batika išgyvena šiokį tokį renesansą madoje ir net kelia nostalgiją, nes primena, kaip šios technikos subtilybių mokėmės mokykloje“, – pasakojo T. Jankauskaitė.
Savo sukneles dizainerė kviečia derinti su masyviais aksesuarais, grubaus pado auliniais ar sandalais: „Taip sukursite itin stilingus derinius, išlaikant pusiausvyrą tarp romantiško saldumo ir kasdienio patogumo. Norinčioms su tuo pačiu drabužiu keliauti į šventę ar pasimatymą pakaks persiauti aukštakulnius.“
Kurdama „SS 20“ kolekciją T. Jankauskaitė prisijaukino dirbtiniu būdu austą šilką (rayon): „Jau senokai norėjau jį išbandyti, bet vis nerasdavau tinkamų audinių derinių. Džiaugiuosi pagaliau atradusi akį traukiančius raštus“.
Paklausta, kaip kūrė naują kolekciją, dizainerė išduoda, jog visada pirmiausiai atrenka audinius ir raštus, vėliau tikrina, kaip šie dera tarpusavyje, o tada galvoja apie suknelių siluetus.
„Dažniausiai viskas gimsta natūraliai, tačiau kartais kūrybos procese įvyksta didžiausių netikėtumų. Kurdama šią kolekciją, galvojau apie keliones, kuriose mano sukneles mielai vilki klientės. O štai, jau kelios savaitės keliavimas tapęs kol kas nepasiekiama svajone“, – pasakojo T. Jankauskaitė.
Pasikeitus aplinkybėms pasaulyje, dizainerė su komanda nusprendė neatsisakyti idėjos dedikuoti kolekciją kelionėms ir kiekvienam iš 30 suknelių modelių suteikė miestų bei valstijų pavadinimus.
„Nica, Verona, Manila, Florida – tai tik kelios pasaulio vietos, kuriose kažkas jau lankėsi, o kažkas dar tik svajoja nuvykti. Taip, šiandien negalime spontaniškai sėsti į lėktuvą, bet galime keliauti, peržiūrinėjant atostogų nuotraukas, dalinantis įsimintiniausiais įspūdžiais ir kuriant naujų maršrutų, švenčių, susitikimų planus. Beje, priderinę vietovių pavadinimus kiekvienai suknelei pastebėjome, kad jie skamba ir kaip tikrų tikriausi moteriški vardai“, – pasakojo kūrėja.
„Nors viskas sulėtėjo, mūsų meilė pasauliui ir jo spalvų pažinimui niekur nedingo. Šiuo metu su komanda darbuojamės skirtinguose žemės kraštuose – aš kuriu Šveicarijoje, prekės ženklo komunikacija gimsta Amerikoje, o suknelės siuvamos Vilniuje, iš kurio pasklinda po skirtingus žemynus. Paradoksalu, bet jaučiamės kaip niekada artimi“, – sakė dizainerė.
Jankauskaitė prisipažino, kad jai, kaip ir daugeliui kūrėjų, pastarosios savaitės atnešė nemenkų iššūkių: „Nuo žiemos intensyviai kūrėme kolekciją, užsakėme audinius, pradėjome gamybą savo studijai ir butikams, o po įvaizdinės fotosesijos kovo pradžioje išvykau pailsėti į Mauricijų. Dėl pandemijos teko skubiai grįžti į namus Šveicarijoje, o leidžiant dienas karantine spręsti, ką daryti ne tik su nauja kolekcija, bet ir su pačiu verslu. Savaitei visiškai sustabdėme veiklą, su komanda įkvėpėme oro ir vieningai nusprendėme nenuleisti rankų. Džiaugiuosi, kad tokiu visiems sudėtingu metu pamačiau, kokie stiprūs žmonės mane supa, pradedant šeima, komanda ir baigiant kūrybą palaikančiais bendraminčiais. Nedingo noras nei kurti, nei keliauti, nei puoštis!“
Fotografė: Greta Gedminaitė
Asistentės: Krista Sabaitytė, Rūta Kalinkaitė
Makiažas: Alina Silivanova
Šukuosenos: Špilka Hair
Modeliai: Neda ir Ieva
Komunikacija: Erika Paulauskė