Modelių Lietuvoje netrūksta – tai galime pamatyti ir kastinguose, ir modelių agentūrų puslapiuose. Jei jų tiek daug nedidelėje Baltijos šalyje, ką galime kalbėti apie Jungtines Amerikos Valstijas ar Didžiąją Britaniją? Užtenka peržvelgti daug sekėjų turinčius Instagram profilius, jog suprastume – modelių netrūksta niekur. Tačiau, žmogus, susidūręs su aukštąja mada ar bent peržvelgęs padorų mados žurnalą, suprastų, jog „modelio“ vardas yra kur kas našesnė specialybė, besiplečianti per kelias industrijas.
Ir daugiskaita pavartotas žodis industrijos nereiškia kažko gero. Liūdna šiandienos taisyklė, apie kurią norime pakalbėti – po modelio hashtagu dažnai slepiasi nė karto podiumu nežengusios merginos. Jų nuomone, gražios nuotraukos su mados namų Chanel delninuke ir plokščias pilvas užpildo modelio karjeros spragas. Kas jos tokios?
Šis fenomenas gal dar neįžengęs ar neįsikerojęs Lietuvoje, tačiau pakalbėti apie jį verta. Apie juos – fenomenus, 23 metų gražuoles, kurios dovanų gauna naujausius „Rolex“ laikrodžius, kurioms pametus seną „Mango“ piniginę iš dangaus joms nukrenta nauja, būtinai vardinė, apie dirbtinius kūnus, įvardijamus kaip anatomijos dėsnių ignoravimą. Šiuos niuansus pastebėjo ne vienas interneto vartotojas, tačiau tai oficialiai paskelbti atskirame internetiniame puslapyje sugalvojo keli vaikinai – „Tag The Sponsor“ įkūrėjai. Jų nuomone, kaip nenumaldomai besikaupiantys šių metų pirkinių čekiai, taip gausiai atsiradę modeliai yra tiesiog, diplomatiškai tariant, palydovės, buitiškiau – prostitutės.
Šios kastos „modelių“ Instagram profilyje neišvysime jų valgant nei ką nors prasčiau nei austres, nei „diena be makiažo” nuotraukų. Pradedant jas teisinti ir smalsauti, iš kur jos gauna pajamų, nustembi, jog tiek laiko sugaišus savęs tobulinimui ir tiesiog prabangios dienos įamžinimui, laiko darbui nebelieka. O šioje vietoje atsiranda sponsoriai. Kas jie tokie?
Deja, jie nėra Pelenės krikštamotės, kurie už prabangią Christian Louboutin batelių kainą neprašytų nieko, o pabučiavę į kaktą išlydėtų ieškoti jaunojo princo. Kaip puslapio kūrėjai teigia (ir dalis mąstančių būtybių žino), „modeliai” „užsidirba“ seksu. O Instagram puikiai šioje vietoje sužaidžia kaip tikras prekybos centras, kuriame dailiai išdėlioti daiktai, kuriuos, tiesiogine to žodžio prasme, gali nusipirkti – puikus marketinginis ėjimas! Gal to iš tikrųjų ir neslepia šio tipo merginos, kurios nepabijo trumpame dosjė Instagramoje po vardu priminti, jog yra ne tik modeliai, bet ir verslininkės (#EntrepreneurHuh)! Verslo kelionės, pirma klasė, Ferrari, grynų pinigų pluoštai – tokiame turte maudosi ir „stiuardesės“, ir „studentės“. Tik dėl to, kad jos dirba modeliais. Paminėjusi studentes nesuklydau – juk tai tikras mokslas, su oficialiu pavadinimu (bent jau hashtagu, sukurtu „Tag the Sponsor“ vyrukų) #ThisIsScience #HoecialStudies.
O paskaitinėjus komentarus galime pamatyti tikrus ir nelabai susitarimus ir „vadybininko“ paieškas – karjera vienu mygtuko paspaudimu. Tik akivaizdu, kad modelio profesija įgyja dar vieną reikšmę – ir visai ne teigiamą. Dabar, pamačius merginą Instagramoje, kyla klausimas: modelis ar tas modelis?
„Tag your Sponsor“ sugalvojo šias nuotraukas išnaudoti pasilinksminimui, nes, akivaizdu, savo pačių pasilinksminimui tikriausiai neįpirktų (pagal komentaruose esančią informaciją, vienkartinis pasimatymas atsieina apie 15 tūkstančių dolerių), ir sugalvojo kelias dešimtis įvairių hashtag variacijų. Vyrukai šaiposi ir teigia: „Juk mes žinome, kas jus fotografuoja, kada keliaujate „viena”, ar kokius kalnus nuvertėte dėl naujo Maserati.“ „Niekas nepyksta, tiesiog linksminasi.“ Pateikiu kelis pavyzdinius hashtag:
#WhoYouFooling
#TellUsWhatYouReallyDoForALiving
#5HoesAndARichOldNigga
#HeShouldBuildATankForTheseTrollopsWithANeverEndingSupplyOfWaterForTheirThirstyAsses
Mano mėgstamiausi:
#WhatKindOfSinsDidYouCommitForThatPiece
#What23yrOldYouKnowWithARolex
#StartingToFeelAlotLikeAHoe
Sekite: #TagTheSponsor ™ @tagthesponsors