Sekmadienis prasidėjo šviesiai. Dizainerė Olga Timkova-Lyakhovska su savo prekiniu ženklu „Stolychni TM“ sukūrė kolekciją, kurioje dominavo gaivi balta spalva, praskaidrinta ryškiais intarpais. Kolekcijoje vyravo minimalistiniai išverčiami paltai, konceptualūs aksesuarai ir galvos apdangalai, meistriškai sužaista griežtomis ir banguotomis linijomis, – sunkūs ir kone peršviečiami audiniai dailiai derėjo bendrame kontekste. Švelni geometrija šįkart puikiai pritaikyta tiek vyriškiems, tiek moteriškiems siluetams.
Bicholla kolekcija buvo absoliutus kontrastas pirmajai. Jei prieš tai matėme kone skandinavišką minimalizmą, tai su šia kolekcija, vedini flamenko gitaros garsų, persikėlėme kažkur į Pietų Ameriką. Prieš pasirodymą visiems, sėdintiems pirmoje eilėje, buvo išdalintos rožių puokštės, kurios kartu tapo ir puikia podiumo dekoracija. Daugybė tiulio sluoksnių, masyvūs aksesuarai, gėlių ir vaisių karūnos, rožės ir paukščių motyvai, prie kūno prigludusios perregimos suknelės – maištingai, drąsiai, laisvai ir seksualiai moteriai. Nors Frida Kahlo kaip įkvėpimo šaltinis gana dažnas mados pasaulyje, tačiau matant daugybę nepriekaištingai atrodančių maištininkių ant podiumo buvo galima konstatuoti faktą, kad toks kūrybinis įkvėpimas Bicholla atveju tikrai pasiteisino.
Toliau mūsų laukė Safaris. Su Elena Golets kolekcija ir video projekcijose demonstruotais laukinės gamtos vaizdais persikėlėme į Afriką. Kolekcijoje vyravo natūralios chaki, rusvos, samaninės spalvos, kai kurie modeliai pagyvinti ryškios rožinės spalvos elementais. Patogi, sportiška ir kartu prabangi kolekcija puikiai leido įsivaizduoti Ukrainos bohemą, išsiruošusią į žygį. Dizainerę reikėtų pagirti už talentą maišyti skirtingus audinius, raštus ir spalvas, neišduodant bendros idėjos ir savitos estetikos.
IDol prekinio ženklo kolekcija (dizaineris Serge Smolin) privertė atidžiau sužiurti į sceną dailiosios lyties atstoves. Ant podiumo pagaliau buvo pademonstruoti išskirtinai vyriški modeliai. Lydimi Fujiya & Miyagi dainos „Knickerbocker“ salėje pasirodė savimi pasitikintys dendžiai. Pristatyme dominavo netradicinio kirpimo marškiniai, aksesuarai, o languoti, taškuoti ir piešinėliais marginti audiniai bei ryškiaspalvės detalės leido į įprasto silueto švarką pažvelgti nauju kampu. Be to, minimalistinės piniginės ant pilvo ir sportiniai bateliai signalizavo apie vyrų mėgstamą praktiškumą ir patogumo jausmą.
Paskutinis šou, vainikavęs Ukrainos mados savaitę, buvo dizainerio iš Indijos JJ Valaya kolekcijos pristatymas. Pasirodymas buvo pradėtas tradiciniu indišku šokiu su matadoru priešakyje. Nors šokis gal ir buvo iki galo nesuprastas, tačiau kolekcija abejingų nepaliko. Reginys – aukščiausio lygio indiškas haute couture. Dizaineris pasistengė, kad vietoj Dniepro už langų tekėtų Gangas, o Ukrainos mados savaitė persismilktų kario ir cinamono kvapais. Nepriekaištingai siuvinėti prašmatnūs audiniai, ilgos, žeme besivelkančios suknios, sariai, vyriški ilgi švarkai („sherwani“) ir karališka sodrių spalvų paletė privertė pasijusti lyg rūmų puotoje.
Tokia pakilia nuotaika ir buvo užbaigtas pavasariu kvepiantis renginys, bet net ir uždarius „Mystetskyi Arsenal“ duris mus pasitiko spalvotos Kijevo gatvės ir privertė tik dar kartą įsitikinti, jog Ukrainos mados savaitė tokia pat kaip ir jos sostinė: neaprėpiamai didelė, skendinti žmonių minioje ir be galo marga.
Pirmą dalį skaitykite čia: http://www.swo.lt/ukrainos-mados-savaite-ss-14-i-dalis/.
Antrą dalį skaitykite čia: http://www.swo.lt/garsus-pavasario-proverzis-ufw-ss-14-ii-dalis/
Nuotraukos: © SwO
Fotografas: Karolis Kveselis