VOGUE – vardas puikiai žinomas kiekvienam ir neretai laikomas mados pasaulio atspindžiu. Mados biblija! Skambus ir drąsus interpretavimas neišvengiamas – vadinkime daiktus tikraisiais vardais. Turbūt visiems suprantama, nors ne kiekvienas apie tai ir susimąsto, jog šis kas mėnesį išleidžiamas žurnalas nėra viename pasaulio kampe sukurtas leidinys, pateikiamas viso pasaulio skaitytojams. Vogue viršelis ir apvalioje O raidėje įspraustas žodelis mums atkskleidžia dar daugiau, nes už skambiojo pavadinimo Vogue Italia slypi leidinys, apie kurį norisi kalbėti garsiai.
Vyriausioji Vogue Italia redaktorė Franca Sozzani žurnalui vadovauja jau dvidešimt penkerius metus, per kuriuos spėjo pasikeisti visa mados industrija, tačiau visi pokyčiai buvo meistriškai užfiksuoti ir atspindėti mados žurnalo puslapiuose. Franca Sozzani interviu su Christopher Michael (models.com) pasakoja, jog idėja apie mados žurnalą buvo paprasta – sukurti kalbą, kurią galėtų suprasti bet kurios pasaulio dalies gyventojas. Kuriant Vogue Italia buvo pasitelkta vizualinė kalba ir daugybė nuotraukų, o leidinio skaitytoju galėjo tapti bet kuris.
Mada keičiasi nuolat ir labai greitai, o leidžiant žurnalą neužtenka vien aptarti mados naujienas, prisegti keletą gražios merginos kadrų ir dideliu šriftu užrašius porą žodžių pateikti visa tai skaitytojui. Vogue Italia niekada nepasižymėjo nuobodumu ar rutina, ir nors vyriausioji redaktorė teigia, jog nuolat spausdinti provokuojančius numerius nevalia, žurnale visuomet randamas būdas sudominti skaitytoją. Norėdami kiekvienu leidinio numeriu sukelti tam tikrą diskusiją, kūrėjai privalėtų mėnuo po mėnesio prieštarauti prieš tai žurnale iškeltai idėjai, tačiau pati Franca Sozzani sako, jog taip būtų prarastas skaitytojų pasitikėjimas. Vogue Italia atrandame tobulą santykį tarp to, kas gražu, ir to, kas provokuoja.
Pati Franca yra pasakiusi, jog norint sukurti gerą žurnalo numerį, viršelio istorija turi sudominti, nustebinti ir priversti sužinoti daugiau. Provokuojantis viršelis ir žurnalo turinys leidiniui nėra svetimas, tačiau nereiktų įsivaizduoti, jog provokuojantis – tai visiškai nepriimtinas. Vogue Italia kūrėjai žmonių dėmesį patraukia išryškindami tam tikras problemas, kurios, kaip parodoma skaitytojui, yra tikrai svarbios ir diskutuotinos, jei jau buvo vertos atsidurti ant tokio mados leidinio viršelio.
Vienas iš daugiausiai susidomėjimo ir diskusijų sulaukusių – 2010 rugpjūčio Vogue Italia numeris, kurio tikslas buvo atkreiptį dėmesį į ekologinę problemą. Nelaimė, per kurią Meksiko srovės zonoje buvo išpilta daugybė kenksmingų medžiagų, žurnalo iliustruota viršelio fotosesijoje, kurioje fotografas Steven Meisel fiksuoja modelį Kirsten MacMenamy. Nuotraukose tarsi vaizduojama ta trapi riba tarp gamtos ir žmogaus jėgų, o dominuojančios slegiančios tamsios ir pilkos spalvos parodo, jog ekologinės problemos kelia žemei didelį pavojų.
Kitas Vogue Italia numeris, be jokios abejonės, kiek erzinantis ir provokuojantis visuomenę – tai 2008-ųjų liepos mėnesio leidinys. Čia Sozzani į viešumą iškėlė diskriminacijos problemą, kuri, deja, sutinkama ir mados pasaulyje. Visame liepos numeryje buvo išspausdintos tik juodaodžių nuotraukos, taip siekiant parodyti skaitytojui, kaip dažnai atsisakoma tamsios odos spalvos modelių, ir stabdyti plintančią rasizmo problemą. Žurnalas teigia, jog neturėtume gyventi tokiame siaurame pasaulyje, kuriame diskriminuojama dėl rasės, ūgio, svorio ar lytinės pakraipos, o išryškindami problemą viršeliui pasirinko fotografo Steven Meisel fotografuotas žvaigždes, tokias kaip Tyra Banks ar Naomi Campbell.
Įžanga – dėstymas – iiiiir kas?
labai gerai parasyta! taip taip taip :)))