Kaip iš giliausios duobės ištraukti žlungantį verslą? Kaip perprasti savo vartotoją ir pasiūlyti būtent tai, ko reikia jam? Ar tikrai dizainas lemia produkto sėkmę ir kodėl patirties kūrimas yra geriausias būdas pelnyti dėmesį? Į šiuos ir daugelį kitų verslo sektoriui aktualių klausimų atsakymai paaiškės lygiai po savaitės – lapkričio 9-10 d. vyksiančioje kūrybiškumo konferencijoje „What’s Next?“.
Dvi dienas – ketvirtadienį ir penktadienį, verslo ir kūrybinių industrijų profesionalus Vilniaus menų fabrike „Loftas“ bursianti konferencija šiemet į ateitį žvelgs nagrinėdama naujausias tendencijas (pavyzdžiui, „Potyrių dizainą“, „Į žmogų orientuotą dizainą“, „Skaitmenines bendruomenes“, etc.), kurių išmanymas iš pagrindų keičia įprastų verslų kasdienybę.
Vieni laukiamiausių šių metų „What’s Next?“ konferencijos pranešėjų – kūrybinis vyro ir žmonos duetas – Faris ir Rosie Yakob. Jiedu yra kompanijos „Genius Steals“ bendraįkūrėjai. Tai iš dviejų super talentų susidedanti strategijos ir inovacijų konsultavimo tarnyba, padedanti prekės ženklams ar reklamos agentūroms surasti aukso vidurį komunikacijos, naujų produktų idėjų ir mąstymo būdų sankryžoje, ypač kai tai susiję su technologiniais sprendimais. Faris ir Rosie keturis su puse metų praleido keliaudami po pasaulį ir padėdami žmonėms spręsti verslo problemas pasitelkiant kūrybiškumą. Abiejų patirtis – įspūdinga. Faris Yakob reklamos kampanija „McCann Erickson“ prekės ženklui yra pelniusi pirmąjį Kanų „Cyber Lion“ apdovanojimą, o apie socialinę mediją ir marketingą jis rašo tokiems leidiniams, kaip „Forbes“, „Fast Company“, „Campaign“ ir kitiems. Rosie Yakob karjerą pradėjo dirbdama su pasaulinėmis hip hop muzikos žvaigždėmis Jay-Z ir Steve Stoute, jų kompanijoje kurdama netradicines komunikacijos su vartotojais strategijas tokiems prekės ženklams kaip „Samsung“, „Wrigley“, „Target“ ir kitiems. Ji taip pat yra dirbusi su prekės ženklais „Motorola“, „P&G’s Pampers & Olay“, „General Mills’ Cheerios“ ir daugeliu kitų.
„What’s Next?“ konferencijoje Faris ir Rosie kalbės apie dėmesį, kaip galingiausią išteklių šiandieniniame pasaulyje. Jų pranešimo turėtų nepraleisti visi besidomintys kūrybiškumu, naujų idėjų svarstymu, komunikacijomis ir medija.
Apie skaitmenines bendruomenes Lietuvoje turbūt daugiausiai papasakoti gali kompanijos „Vinted“ komanda. Išgyvenę aukso laikus, pernai jie patyrė didžiulę krizę, kai verslas pakibo ant plauko. Pagalbos ranka lietuviams ištiesė Silicio slėnyje patirtį sėmęs Thomas Plantenga. Iš Niujorko į Vilnių atvykęs savo žiniomis pasidalinti su sunkias dienas išgyvenusia „Vinted“ komanda, jis planavo čia pabūti vos penkias savaites, bet taip ir negrįžęs į Ameriką, liko su „Vinted“ ir tapo jos CEO. Savo pranešime, kurio tema yra „Kaip atvirkštinis mąstymas išgelbėjo kompaniją“ jis atskleis kaip mąstyti atvirkštiniu būdu, kad suprastume, kas gi padeda auginti interneto bendruomenes, sustiprinti jų poveikį ir kaip sukurti pergalingos strategijos struktūrą.
Į žmogų orientuoto dizaino tendenciją gvildens Šarūnė Bacevičiūtė – lietuvė šiuo metu gyvenanti Danijoje. Ji yra UX tyrinėtoja ir mokslo projektų vadovė kompanijoje „Labster“, kuri bendradarbiauja su tokiais žymiais pasaulio universitetais, kaip MIT, Standfordo ir Berklio. Konferencijoje Šarūnė pasakos, kaip visapusiškai kurti dizainą ir atidžiau pažvelgti į naujausius meno konceptus bei priemones, kuriuos tarpusavyje susieja tradiciniai vartotojų tyrimai, kūrybiškumo metodai ir į dizainą orientuotas mąstymas. Savo kalba ji sieks įkvėpti įtaigaus dizaino ir revoliucingų produktų kūrimo sprendimus.
Apie žmogaus bei dizaino ryšį kalbės ir ispanų kompanijos „Vasava“ partneris Enrique Godes Maté. „Vasava“ kompanijoje, siekiant gaminti išskirtinius produktus ir vadovaujantis aistra, talentu bei idėjomis grįstu dizainu, kūrybiškumas susilieja su kultūriniu sąmoningumu, strategijomis ir technologijomis. Enrique, remdamasis savo patirtimi, tikina, kad vartotojas yra karalius ir konferencijos dalyviams sieks padėti atrasti emocinį ryšį su jų verslo ar produktų vartotojais.