Lietuvos mados padangėje sužibo naujas vardas. Tai – jaunosios kartos dizaineris ir prekės ženklo „THSMN“ kūrėjas David Movsisian. Jis savo naujausioje kolekcijoje pasakoja kur kas daugiau nei tik miestų istorijas.
Mada – tai…
…būdas išreikšti save ne tik žodžiais, veiksmais, bet ir stilistiniais sprendimais. Esu baigęs ne dizainerio, o stilisto specialybę, tačiau žinojau, kad nebūsiu stilistu, kaip ir žinojau, kad kursiu sau – nemoku klausyti kitų nuomonių ir užgaidų. Man patinka žaisti su spalvomis, jų deriniais, gilintis į idėjas ir jas brandinti.
Kada ir kaip mada atsirado tavo gyvenime?
Iki 16 m. profesionaliai žaidžiau futbolą ir galvojau, kad šis sportas – mano ateitis. Mama sakė, kad būsiu kaip Z. Zidanas. Ta mintimi ir gyvenau (red. juokiasi). Po patirtos traumos nustojau profesionaliai žaisti ir susikoncentravau į madą, kuria domėjausi jau seniai. Pradėjau lankyti piešimo kursus ir intensyviai ieškoti kur galėčiau studijuoti šį dalyką. Vienintelė vieta, kuri tuo metu atitiko mano keltus lūkesčius, buvo Vilniaus dizaino kolegija. Galvojau išvykti ir į užsienį, bet nusprendžiau, kad žinių pamatai, gauti sava kalba, bus tvirtesni. Taip mada užpildė mano kasdienybę. Iki šiol sukūriau jau tris kolekcijas iš kurių dvi – individualios. Anksčiau kūriau su savo kursioke Brigita. Kartu rengėme bakalaurinį darbą, kolekciją „Bėk, Lola, bėk“ ir nors ji sulaukė daug pagyrų, tačiau teorinė darbo dalis dėstytojams pasirodė per silpna (orientavomės į kolekciją, nes manėme, kad į teoriją nežiūrės taip griežtai) ir diplomų apsiginti nepavyko. Tąkart sau prisiekėme, kad niekada daugiau nekursime, tiksliau, kad niekada negrįšime. Pažado laikėmės lygiai pusę metų. Noras nugalėjo. Užbaigėme studijas ir sukūrėme „THSMN “.
Kaip gimė ženklo „This is mine –ish“ pavadinimas?
Tik atsimenu, kad sėdėjome kavinėje ir dalinomės idėjomis. Yra toks serialas „Black-ish“, man tas „–ish“ labai patiko. Pagalvojome, kad šis dėmuo puikiai susietų dizainerį ir klientą. „This is mine-ish“ reiškia, kad tai mano, dizainerio, kūrinys, o „–ish“ parodo, kad ne ką mažiau svarbus ir klientas. Taip klientas tampa kolekcijos bei komandos dalis.
Kokią žinutę neša THSMN? Koks šio prekės ženklo išskirtinumas?
Kurdamas nesiekiu kiekybės. Dažniausiai apsistoju ties viena idėja ir ją vystau. Miestai – labai plati tema. THSMN išskirtinumas – gilesnė, kiekvieną paliečianti žinutė. Kad būtų įtaigiau, naujausioje RELOAD kolekcijoje naudoju svarbią datą (kada įsikūrė miestas) bei žinomų žmonių citatas tos šalies kalba.
Kodėl būtent miestai? Ir kodėl šie?
Reikėjo miestų, kurių pavadinimą sudarytų du žodžiai, kad galėčiau lengviau trumpinti ir geriau skambėtų. Kiek vėliau supratau, kad nesąmoningai pasirinkau tuos, kurie man vienaip ar kitaip imponuoja. Sankt Peterburgas, mano nuomone, vienas meniškiausių pasaulio miestų. Jo kultūra man labai artima. Nenorėjau vaizduoti miesto kaip pilkos masės (dažniausiai taip visi įsivaizduoja). Naudojau rožinę spalvą kaip akcentą, sugriaunantį stereotipus. Honkongas įdomus ten veikiančia mafija, kazino. Monte Karlas – dėl savo kultūros, azarto. Šie trys miestai tapo pagrindu. RELOAD kolekcija kiek kitokia. Norėjau kažko ryškaus, todėl prijungiau Rio de Žaneirą, kuris siejasi su futbolu. Būtent ant Rio de Žaneiro marškinėlių užrašiau geriausio brazilų futbolininko Pelé citatą, skelbiančią, kad visas gyvenimas – praktika. O Sankt Peterburgą siejau su Dostojevskiu, kuris, nors nėra ten gimęs, tačiau turėjo didelės įtakos rusų literatūrai. Pirmoje kolekcijoje bandžiau šviesti klientus – ant drabužių rašiau kada įsikūrė miestas. Tai sudomina ir įtraukia – žmonės domisi, ką reiškia vienas ar kitas užrašas ant įsigyto drabužio. Taip pat RELOAD kolekcijoje yra ir limituotų gaminių, kurių rankovės pažymėtos skaičiumi nuo 1 iki 99 – tai reiškia, kelintu numeriu drabužis buvo pagamintas.
Kokiai asmenybei kuri? Kaip nori, kad jaustųsi žmonės, dėvintys tavo kūrinius?
Ypatingai. Mano visos kolekcijos limituotos. Kiekvieno dydžio, kiekvieno miesto marškinėlių, tinkančių ir vaikinams, ir merginoms yra 99 vnt. Tai daro juos išskirtinius, o juos nešiojančius suburia į savitą bendruomenę. Klientas nori jai priklausyti.
Kas tave labiausiai žavi dirbant dizaineriu?
Man labiausiai patinka matyti žmones, apsirengusius mano kurtais drabužiais.
Kaip atsiranda idėjos?
Man idėjos, manau, kaip ir daugumai, gimsta spontaniškai – naktį arba piešiant. Jos nepaaiškinamai iškyla iš pasąmonės.
Kur ieškai įkvėpimo?
Pastaruoju metu daug keliauju. Pavyzdžiui, Monte Karlo megztinio viziją parsivežiau būtent iš šio miesto. Daug idėjų semiuosi iš gyvenimo. Pirmoji kolekcija buvo apie devyniasdešimtųjų hiphopą. Remdamiesi to laikmečio akcentais, elementais, sukūrėme kolekciją, kurioje dominuoja bomberiai, oversized marškinėliai, veliūrinės kelnės, kedai ir pan. Devyniasdešimtųjų dvasią adaptavome pagal dabartinius standartus.
Kokia tavo ateinančių kelerių metų vizija?
Parduotuvė. Tai tikslas, kuris galbūt šią akimirką atrodo sunkiai įgyvendinamas, turint omeny tai, kad Lietuvos kūrėjai dažniausiai renkasi butikus, tačiau aš stengiuos judėti būtent tuo keliu.
Neseniai pradėjo veikti mano svetainė (http://thsmn.com/). Noriu, kad ji taptų žinoma visame pasaulyje, su tokia mintimi kuriu ir savo drabužius. Lietuvą labai myliu, tačiau kurti čia baisiai sunku dėl daugelio aspektų. Bet po truputį viskas gerėja, tad kol kas neskubu išvykti į užsienį.
3 dalykai be kurių niekur:
– Ausinės. Nuolat klausausi muzikos ir semiuosi inspiracijų.
– Visas idėjas archyvuoju užrašuose.
– Pasisemiu idėjų iš įvairių laikmečių, kultūrų. Kai pavyksta atsipalaiduoti – į galvą šauna naujos mintys.
Paskutinė per „Spotify“ klausyta daina:
Paganyti akis į „THSMN“ produkciją galima: